شناسهٔ خبر: 118935 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

دی ماه ، زمان برگزاری آزمون مجدد ورود به حرفه مهندسان /نتایج آزمون گذشته، نیمه آبان امسال اعلام می‌شود

ببینید | بازید معاون مسکن و ساختمان از محل برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی دو روز؛ ۸ و ۹ دی سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در اطلاعیه‌ای از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در تمامی رشته‌های مهندسی طی روزهای ۸ و ۹ دی سال جاری خبر داد.

بنا بر اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزمون ورود به حرفه مهندسان در تمامی رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، برق، ترافیک و نقشه‌برداری در روزهای ۸ و ۹ دی ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تاکید شده است که تاریخ شروع ثبت‌نام این آزمون ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از اعلام نتایج آزمون‌های دوره‌ قبل که در شهریورماه برگزار شد تا نیمه اول آبان خبر داد.

گفتنی است، آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهریورماه سال جاری در هفته رشته مهندسی و در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی و دو آزمون فوق تخصصی «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی» طی سه روز و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور همزمان و هماهنگ در سراسر کشور در ۸۷ شهر و ۱۴۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

در دوره قبل آزمون‌ها در مجموع ۲۷۶ هزار و ۵۵۸ نفر مهندس، ۲ هزار و ۱۵۸ نفر کاردان فنی، یکهزار و ۶۰۲ نفر معمار تجربی و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ ثبت‌نام کردند که ۷۹ درصد آنها را آقایان و ۲۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دادند.