شناسهٔ خبر: 118952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته انجام شد؛

بازگشت پنج دستگاه ماشین آلات راهداری اسقاط شده به چرخه فعالیت در استان مرکزی

مرکزی طی سال گذشته و با صرف ۲۵ میلیارد ریال، پنج دستگاه ماشین آلات راهداری اسقاط شده تعمیر اساسی و با ارزش ۱۲۲ میلیارد ریال مجدد به چرخه فعالیتهای راهداری برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ، ماشین آلات راهداری را قلب تپنده توان لجستیکی در حوزه راهداری عنوان کرد و افزود: اهمیت نگهداری از ماشین آلات راهداری برای کسی پوشیده نیست چراکه عموم مردم، راهداری را با ماشین آلات آن می­شناسند.

وی گفت: با بهره گیری از تمام ظرفیت ماشین آلات راهداری در طول ایام سال در قالب پروژه های ایمن سازی راهها، اجرای طرح های امانی، فعالیتهای راهداری محوری و البته راهداری زمستانی اهمیت ماشین آلات راهداری را برای همگان مشخص می نماید.

جهانی اظهار داشت: حجم بسیار بالای فعالیتهای راهداری در بیش از شش هزار و ۴۰۰ کیلومتر از شبکه راههای اصلی، فرعی، روستایی، آزادراه و بزرگراهها با اولویت محورهای شریانی مسئولیتی بسیار سنگین و خدمتی ارزشمند است که برای تحقق آن در درجه اول در حوزه لجستیک، نیاز به داشتن ماشین آلاتی پویا و کارآمد است.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین عمر ناوگان ماشین آلات راهداری و هزینه های بسیار بالای تعمیر و نگهداری از آنها گفت: در راستای تبیین فرامین مقام معظم رهبری (مدضله العالی) و تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین موفق شدیم با توسعه کارگاه تعمیر و نگهداری ماشین آلات، بهره گیری از توان جوانان و نیروهای با تجربه بومی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان نسبت به تهیه لوازم و قطعات و تعمیرات اساسی و جزئی ماشین آلات راهداری اقدامات بسیار ارزشمندی را با صرفه جویی ۳۰ درصدی در هزینه ها، برای خدمت هرچه بیشتر به کاربران جاده ای به انجام رسانیم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ۲۹۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در سطح استان و در اختیار ادارات تابعه شهرستانها مشغول به انجام فعالیتهای جاری راهداری بوده و تعدادی نیز در حال اورهال شدن و آماده سازی برای طرح راهداری زمستانی هستند تا انشاا... امسال نیز همچون سالهای گذشته در عملیات راهداری زمستانی بتوانیم عملکرد خوبی در زمستان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فقط در یک سال گذشته یک دستگاه بلدوزر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان که جزو اموال اسقاط شده بودند را با صرف اعتباری برابر با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بطور کامل بازسازی اساسی شده و مجدد به چرخه فعالیت بازگردانده شده اند که امروز ارزش ریالی این ماشین آلات بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

جهانی افزود: در یکسال گذشته بیش از شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز هزینه سرویسکاری، تعمیر و نگهداری سایر ماشین آلات شده است که درصورت عدم راه اندازی و توسعه کارگاه نگهداری ماشین آلات، این هزینه از هشت و نیم میلیارد تومان هم فراتر می رفت.

وی تصریح کرد: نگهداری، به روز رسانی و تعمیر ماشین آلات بمنظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به کاربران جاده ای در طول سال، مستلزم توجه ویژه برای تامین هزینه های آن دارد که در این راستا می طلبد فرمانداران و اعضای شورای برنامه ریزی استان نسبت به این مهم که مردم بصورت شبانه روزی از خدماتش بهره می برند توجه ویژه تری داشته باشند تا با همت راهداران و هم افزایی پیمانکاران بخش خصوصی خدمات مطلوبی برای رفاه و آسایش کاربران جاده ای ارائه گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در تکمیل صحبت­های خود گفت: کارگاه ماشین آلات راهداری این اداره کل با توجه به ظرفیت ایجاد شده در کشور به یکی از مراکز تعمیر ماشین آلاتِ راهداری تبدیل شده که این فرصتی است برای استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده در مسیر توسعه و اشتغال آفرینی استان مرکزی.