شناسهٔ خبر: 118958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداری به زودی صورت می پذیرد:

تجهیز محورهای سوادکوه و کندوان به سامانه های ثبت تخلف سرعت

مازندران رئیس اداره مدیریت راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از تجهیز محورهای سوادکوه و کندوان به سامانه های ثبت تخلف سرعت با قابلیت پلاک خوان در آینده ای نزدیک با همت و تلاش شبانه روزی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران،محسن هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه سامانه های قدیمی منصوب پلیس در محورهای هراز، سوادکوه و کندوان کیفیت و پایداری عمکردی لازم را جهت ثبت تخلفات تردد و پلاک خوانی وسایل نقلیه نداشتند این اداره کل اقدام به تجهیز محورهای مذکور با سامانه های نوین ثبت تخلف سرعت نموده است.

وی تصریح کرد: درگام اول با جمع آوری سامانه های قدیمی پلیس در محور هراز تعداد 14 سامانه در محور هراز نصب و به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی نصب سامانه های جدید در محورهای سوادکوه و کندوان از ابتدای سال جاری به تلاش شبانه روزی آغاز گردید و اکنون این سامانه ها آماده بهره برداری هستند.

محسن هاشمی ادامه داد:  بدین منظور 11 سامانه در محور کندوان و 16 سامانه در محور سوادکوه نصب شده است که این سامانه ها علاوه بر قابلیت ثبت تخلفات سرعت لحظه ای وسایل نقلیه در محل نصب سامانه ها، قابلیت محاسبه سرعت متوسط وسایل نقلیه بین دو سامانه را نیز دارد که این مورد سبب کنترل رفتار خاطره آمیز رانندگان در کل محور می شود.

رئیس اداره مدیریت راه ها  خاطر نشان ساخت: قابلیت پلاک خوانی این سامانه ها اطلاعات ذی قیمتی را برای برنامه ریزی مدیریت عرضه و تقاضای ترافیک و زیر ساخت های گردشگری فراهم می آورد چرا که مبدا و مقصد سفرها و میزان اقامت تمامی وسایل نقلیه مشخص می گردد،علاوه بر این قابلیت پلاک خوانی این سامانه ها ابزار کارآمدی برای نهادهای انتظامی و امنیتی جهت کشف اجرام و حفظ امنیت جاده ها است.

وی افزود : با توجه به تراکم جمعیتی در استان و گذر محورهای بین شهری از مناطق روستایی و کشاورزی ،تداخل جریان تردد وسائل نقلیه با ماشین آلات کشاورزی و عبور عرضی عابرین پیاده هم مزید بر علت شده که سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه تبعات ناگواری بیشتر و شدید تری را سبب شود به همین دلیل یکی از اهداف اصلی و دارای اولویت این اداره کل ، کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان از جمله سرعت غیر مجاز با استفاده از سامانه های حمل و نقل هوشمند از جمله سامانه ثبت تخلفات تردد است.

وی در ادامه افزود: با بهره برداری از سامانه های ثبت تخلف سرعت در محورهای سوادکوه و کندوان در حال حاضر 136سامانه ثبت تخلف سرعت در محور های اصلی و شریانی و همچنین فرعی درجه یک پر تردد استان در حال بهره برداری و ثبت پلاک و سرعت تمامی وسایل نقلیه می باشد که امید آن می رود با بهره برداری از این سامانه ها شاهد کاهش تصادفات و حوادث در جاده های استان بوده و ایمنی تردد در محورهای استان ارتقا یابد.