شناسهٔ خبر: 119017 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد؛

اخلاق ‌گرایی و شایسته ‌سالاری دواصل اساسی گزینش/ضرورت حفظ استقلال هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی

ببینید / برگزاری جلسه هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر اخلاق ‌گرایی و شایسته ‌سالاری در گزینش‌ها به عنوان دو اصل اساسی گفت: برای گزینشی هوشمندانه و عالمانه باید به یک برنامه راهبردی مشخص داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جعفری مشاور وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در جلسه هیات مرکزی گزینش که با حضور معاون هیات عالی گزینش و نماینده جدید این هیات، نماینده سازمان اداری استخدامی کشور، مدیرکل هیات مرکزی و مدیران هسته‌های گزینش تابعه در محل وزارتخانه برگزار شد، ضمن اعلام حکم انتصاب علی شفیعی به عنوان نماینده هیات عالی گزینش ریاست جمهوری در هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی، رعایت اخلاق ‌گرایی و شایسته ‌سالاری را از جمله اصول مهم گزینش دانست.

جعفری همچنین بر استقلال هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی از لحاظ بودجه و قدرت تصمیم گیری تاکید کرد.

وی در ادامه جلسه پیشنهاد تغییر جایگاه هیات گزینش را مطرح کرد و گفت:‌ ارتقاء جایگاه سازمانی این هیات در حفظ استقلال برای تصمیم‌گیری‌های بهتر لازم و ضروری است.

آماده‌سازی هیات‌های گزینش برای برگزاری همایش گزینش در دی‌ماه سال جاری

ابوالفضل عزیزی، معاون هیات عالی گزینش ریاست جمهوری نیز در این جلسه از برگزاری همایش کشوری گزینش در اواسط دی ماه خبر داد و گفت: در این همایش که بعد از ۱۵ سال برگزار خواهد شد، کارنامه عملکردی هیأت‌های گزینش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به سبقه هیات عالی گزینش از سال ۶۱ تا کنون نسبت به فاصله گرفتن این هیات از جایگاه ستادی و پرداختن به امور تصدی‌گری در برخی برهه‌های زمانی هشدار داد و افزود: هیات‌های گزینش باید با چرخش تحول‌آفرین نسبت به کاهش تصدی‌گری و حرکت به سمت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در بازرسی‌ها اقدام کنند.

معاون هیات عالی گزینش ریاست جمهوری از تعیین ۹ محور مدیریتی برای فضای گزینش اداری کشور خبر داد و گفت: این محورها بر اساس اسناد فرادستی، ارکان جهت ساز، اصول انقلاب اسلامی، قانون اساسی و دکترین مدیریتی در نظر گرفته شده است‌.

به گفته عزیزی، عدالت محوری، شایسته‌سالاری، پایبندی به آرمان‌های انقلابی و اسلامی و ... از جمله مولفه‌هایی است که در زیرمجموعه این ۹ محور اساسی قرار می‌گیرد.

لزوم تقویت ساختار سازمانی گزینش

مهدی شهبازی مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی نیز دراین جلسه، مخاطب و هدف اصلی گزینش‌ها را کارگزاران دانست و افزود:‌ کار اصلی هیات‌های گزینش با مسئولان و کارگزاران است و ما باید چشم و گوش مردم در گزینش برای بررسی مسئولان باشیم. مدیر کل هیات مرکزی گزینش همچنین داشتن یک برنامه راهبردی مشخص برای هیات‌های گزینش را لازمه دستیابی به گزینشی عالمانه، هوشمندانه و دقیق اعلام کرد.

وی بر لزوم تدوین ساختار و تشکیلات سازمانی قوی و منسجم هیات مرکزی و هسته های تابعه متناسب با حجم فعالیتها و ماموریتها این تشکیلات اشاره و ضمن تاکید بر مشکلات موجود در جذب نیروی انسانی متخصص در امر گزینش، خواستار افزایش امکانات وسایر موارد مورد نیاز جهت ارتقاء و بهبود عملکرد این مجموعه شد.

مخاطب اصلی گزینش کارگزاران هستند نه مردم

علی شفیعی که به عنوان نماینده هیات عالی گزینش ریاست جمهوری در هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی منصوب شده بود، نیز در این جلسه بر اهمیت نقش و جایگاه هیات گزینش و مسئولیت آن در بررسی کارگزاران و مسئولان کشور تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ بسیاری از نارضایتی‌هایی که در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم به دلیل عملکرد نامناسب کارگزارانی است که بدون داشتن شایستگی لازم به مقام و جایگاه رسیده‌اند.

شفیعی تاکید کرد: باید با عمل به مبانی اسلام و رعایت اخلاق گرایی و شایسته گرایی در گزینش مدیران و کارگزاران دقت کافی را مورد نظر قرار دهیم.

گفتنی است در این جلسه با قرائت حکم انتصاب علی شفیعی به عنوان نماینده هیات عالی گزینش ریاست جمهوری در هیات مرکزی گزینش وزارت راه وشهرسازی،‌ مراسم معارفه وی برگزار شد.