شناسهٔ خبر: 119018 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس مرکز هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها/هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌ها و احتمال ریزش کوه در استان‌های پربارش

ریزش کوه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب به کشور از بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۹ آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ‌ می‌دهد که می‌تواند در برخی مناطق به خیزش گردوخاک منجر شود.

گودرزی با اعلام اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در کشور ادامه دارد، نسبت به آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین‌شهری و احتمال ریزش کوه در استان‌های پربارش هشدار داد.   

وی از نفوذ گردوخاک وکاهش کیفیت هوا در غرب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: از چهارشنبه تا جمعه روند کاهش دما در کشور رخ‌ می‌دهد. سه‌شنبه و چهارشنبه آب‌های دریای خزر و سه‌شنبه تا پنجشنبه، آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تهران در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید دارد. فردا شرایط برای بارش‌های پاییزی فراهم است. بیشینه دمای پایتخت در ایستگاه مهرآباد به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.