شناسهٔ خبر: 119023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان تفت اعلام کرد:

تردد بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی تفت

حمیدرضا عفت رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان تفت با تأکید بر اینکه راه‌های این شهرستان از جمله راه‌های اصلی کشور است، گفت: میزان تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال به ۶ میلیون رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، حمیدرضا عفت با بیان اینکه شهرستان تفت و روستاهای آن از مناطق ییلاقی استان یزد محسوب می شوند، اظهار داشت: میزان تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی این شهرستان طی ۶ ماهه ابتدایی سال به ‌صورت چشمگیری افزایش داشته است به نحوی که در این مدت بیش از ۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان صورت گرفت.

رئیس اداره‌ راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان تفت در خصوص میزان جابجایی کالا توسط ناوگان باری در شهرستان تفت نیز عنوان داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای این شهرستان جابه‌جا شد و همچنین بیش از ۲۰ هزار فقره بارنامه نیز صادر شد.

عفت اظهار کرد: اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان تفت طی ۶ ماه نخست سال جاری در زمینه‌های مختلف از جمله رسیدگی و جبران خسارات ناشی از وقوع سیل، حمل‌ و نقل کالا، خدمات حمل ‌و نقل مسافر، تجهیزات ایمنی جاده‌ای، احداث زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی و ... فعالیت‌هایی داشته است.

وی با اشاره به وقوع سیل در نیمه اول سال جاری و به بار آوردن خساراتی برای محورهای مواصلاتی شهرستان تفت ادامه داد: با توجه به ضرورت اصلاح خسارات ناشی از سیل، اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان تفت حدود ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی را مرمت و اصلاح کرد.

عفت با اشاره به اینکه در نوروز امسال به دلیل گذر از موج کرونا و لغو محدودیت‌ها افزایش بی‌نظیر سفرهای نوروزی را شاهد بودیم، اظهار کرد: فروردین امسال برنامه های مختلفی توسط اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان تفت انجام شد که کشیک نوروزی و گشت‌های راهداری از جمله آنها بود.

عفت در خصوص وضعیت احداث زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان طی ۶ ماه نخست سال جاری نیز اظهار کرد: احداث ۲ دستگاه پل باکسی با اعتباری بالغ ‌بر ۳۵ میلیارد ریال، مرمت و لکه‌گیری آسفالت محور نیر - گاریز به طول ۲۰ کیلومتر و روکش آسفالت عبوری نیر با اعتباری بالغ ‌بر ۵۹ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام ‌شده در این حوزه بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت در پایان با اشاره به اهمیت تجهیز و ایمن شدن راه‌ها، گفت: ایمن‌سازی ۶ تقاطع حادثه‌خیز شهرستان با استفاده از اقدامات کوتاه‌مدت نظیر خط‌کشی، نصب چشم‌گربه‌ای، نصب چراغ راهنمایی و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی و برنامه‌ریزی جهت رفع پنج نقطه حادثه‌خیز دیگر یا استفاده از اقدامات بلندمدت نظیر اصلاح طرح هندسی و… با اختصاص اعتباری بالغ ‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تفت طی نیمه نخست امسال جهت ارتقاء ایمنی راه‌های این شهرستان بوده است.