شناسهٔ خبر: 119035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته پدافند غیرعامل؛

تشکیل اولین جلسه کارگروه حمل‌ و نقل و جابجایی پدافند غیرعامل استان اصفهان

اولین جلسه کارگروه حمل‌ و نقل و جابجایی پدافند غیرعامل استان اصفهان اولین جلسه کارگروه حمل‌ و نقل و جابجایی پدافند غیرعامل استان اصفهان روز دوشنبه در اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، کارگروه حمل‌ و نقل و جابجایی پدافند غیرعامل استان اصفهان با موضوع بررسی آخرین تهدیدات و آسیب‌ پذیری زیرساخت‌ های مرتبط با وظایف این کارگروه آغاز به کار کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان به عنوان رئیس، معاون اداره‌ کل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راه‌ آهن استان، مدیرکل فرودگاهی استان، رئیس پلیس راهور استان، مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری، شهردار مرکز استان و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان از اعضای این کارگروه می‌ باشند.

کارگروه حمل‌ و نقل و جابجایی جزو کارگروه های تخصصی یازده گانه شورای پدافند غیرعامل استان است. که برای شناسایی تهدیدات، مخاطرات و آسیب‌ پذیری‌ ها در حوزه مردم و زیرساخت‌ های استان و ارائه راهکارهای مناسب به‌ منظور کاهش آسیب‌ پذیری‌ ها و خسارت‌ های احتمالی، ارائه نظرات کارشناسی در اجرای مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان، فرهنگ‌ سازی، اطلاع‌ رسانی و اجرای برنامه‌ های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه، در تابعیت شورای پدافند غیرعامل استان تشکیل شده است.

شناسایی، سطح‌ بندی زیرساخت‌ های مواصلاتی، جاده ها، شریان های حیاتی، پل های مهم در سطح استان و تهیه طرح پدافند غیرعامل مربوط به هر یک از آن ها؛ پیش‌بینی، جانمایی، طراحی و احداث زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل متناسب با طرح تخلیه و اسکان اضطراری شهرهای استان؛ بررسی و شناسایی آسیب‌ پذیری‌ های وضع موجود شبکه راه‌ های اصلی و معابر ورودی و خروجی شهرها در سطح استان و ارایه راهکارهای مناسب برای برطرف نمودن آن ها؛ طراحی و احداث شبکه حمل و نقل پشتیبان امن درون و برون شهری برای شرایط اضطراری و بحران ناشی از جنگ جهت انتقال و جابجایی مردم، تجهیزات و نیازمندی های آن ها به اردوگاه های اسکان موقت از جمله وظایف تخصصی این کارگروه تعریف شده است.