شناسهٔ خبر: 119047 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان غربی تعمیر و بازسازی می‌شود

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی از پایان احداث واحدهای مسکونی تخریب شده تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور در سفر به شهرستان خوی از تعدادی از روستاهای زلزله زده این شهرستان و روند ساخت و ساز و بازسازی واحدهای مسکونی بازدید کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده خوی بیش از یکهزار و ۱۰۰ واحد نیازبه نوسازی و احداث و ۴ هزار واحد نیز نیازبه تعمیر و مرمت دارند.

نیکزاد تصریح کرد: با عنایت رییس بنیاد مستضعفان کشور همه سیمان مورد نیاز بازسازی منطقه توسط این بیناد بصورت رایگان تامین شده و حال حمل به منطقه است.

وی گفت: عملیات آوار برداری در منطقه با همکاری بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و خیران منطقه در مناطق روستایی به اتمام رسیده و در مناطق شهری نیز در مراحل پایانی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی در شهرها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض، و واحدهای روستایی تخریب شده ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض در هیئت دولت تصویب شده است.

نیکزاد تصریح کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی براساس ارزیابی خسارت‌ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات وتا سقف ۲۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات ساخت و ساز در تعدادی از روستاها آغاز شده و اسکلت بندی نیز شروع شده است افزود: امروز بحث بازسازی مناطق سانحه دیده از سیل و زلزله اولویت اول مسئولان کشور است.

نیکزاد گفت: روند بازسازی در مناطق زلزله زده روند خوبی است و امید می‌رود تا دو ماه آینده مردم زلزله زده زیر سقف ایمن خانه خودبه آرامش کامل برسند.

وی از توجه ویژه رییس جمهور به مناطق زلزله‌زده هم خبر داد و افزود: نظام فنی روستایی، نظام فنی شهری، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار، فرماندار، نماینده مردم در مجلس و صدا وسیما از همان زمان وقوع زمین لرزه پای کار بودند که باید از همه تقدیر و تشکر شود.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات ساخت‌وساز و احدث ۱۰ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله در مناطق روستایی خوی آغاز شده است.مردم مناطق زلزله‌زده از روند تامین مصالح و کار ساخت و ساز ابراز رضایت می‌کنند.