شناسهٔ خبر: 119079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای آمادگی راهداری زمستانی؛

احداث ۱۵ پل جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از احداث ۱۵ دستگاه پل جدید در نقاط مختلف استان خصوصاً در مسیر محورهای اصلی و فرعی برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی با اشاره به اقداماتی که راهداری استان برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی و مسدود شدن جاده‌ها انجام داده، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ دستگاه پل جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه احداث شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص در نقاط روستایی و جاده‌های اصلی و فرعی بوده است.

کرمی گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، ۷۲ دستگاه پل باکسی با دهانه ۲متر تعریض و ۵ دستگاه هندریل بتنی برای پل های محورهای قوری قلعه، بیا شوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه، سلطان آباد کنگاور نصب و به بهره برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: تعمیر دیوار کوله و دستک ۱۳ پل، تنظیم بستر رودخانه ها در محل ورودی و خروجی ۳ دستگاه از پل های بزرگ و رنگ آمیزی و آشکار سازی ۷۵ دستگاه پل برای آمادگی بارش نزولات آسمانی‌ انجام شده است.

کرمی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه انسداد مسیرهای ارتباطی، پاک سازی ورودی و خروجی آب‌روهای ۳۵۰ دستگاه پل و تنقیه ۶۲ دستگاه پل آب‌روهای کوچک در محورهای مواصلاتی استان، لایروبی و ساماندهی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/