شناسهٔ خبر: 119112 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

ارایه گواهینامه فنی مرکز تحقیقات به ۲۵۰ کارخانه استاندار تولید آسفالت در کشور/تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری در مراحل نهایی است

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام حمایت از قیرهای اصلاح شده از ارایه گواهینامه فنی مرکز به ۲۵۰ کارخانه استاندارد تولید آسفالت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  امروز ۱۰ آبان در چهاردهمین همایشگاه و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات که در محل سالن پاکدامن برگزار شد بر اتفاق‌نظر مسئولان و فعالان بخش خصوصی بر کیفیت دادن به شبکه حمل و نقل کشور، نگهداری و تعمیرات تاکید کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تلاش‌های مناسبی در جهت روسازی راه‌ها و کیفیت دادن به قیر و آسفالت انجام شده است که البته کافی نیست و باید تکمیل و تقویت شود.

حیدری بخشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در همکاری با سایر سازمان‌های و شرکت های تابعه وزارتخانه برای ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و راه‌های کشور تشکیل کارگروه ارزیابی کارخانجات تولید قیر در همکاری بنیاد مسکن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری، مرکز تحقیقات برشمرد.

به گفته وی، ارایه گواهینامه فنی و اجباری شدن گواهینامه فنی برای خرید آسفالت از کارخانجات تولید آسفالتی که گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات را دریافت کرده‌اند اتفاق مثبتی بود که در سال‌های گذشته رخ داد.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر یکهزار و ۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور وجود دارد از ارایه گواهینامه فنی برای ۲۵۰ کارخانه تولید آسفالت توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: تدوین الزامات حمل قیر با تانکرهای دوجداره با کمک صنعت، تهیه نقشه پهنه‌بندی قیر علمکردی، تدوین نشریات و برگزاری همایش‌های متعدد قیر، آسفالت و ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مرکز تحقیقات، طراحی سامانه PMS با کمک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از دیگر کارهایی است که مرکز تحقیقات در سال‌های گذشته انجام داد.

وی تصریح کرد: هنوز راه زیادی داریم تا با اتکا به دانش فنی کیفیت آسفالت را ارتقا بدهیم و به سطح مناسبی برسانیم.

حیدری با اشاره به اینکه سالانه در کشور حدود یک تن تراشه آسفالت تولید می‌شود که می‌توان آن را به چرخه تولید برگرداند، گفت: تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال اتمام است.

وی از دیگر برنامه‌های در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را تدوین رویه های مرکب، توجه و حمایت از قیرهای اصلاح شده، ترویج رویه‌های آسفالت نازک، آموزش و ارایه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای به اپراتورها عنوان کرد.