شناسهٔ خبر: 119148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه سالجاری انجام شد؛

 کنترل و نظارت بیش از ۲هزار ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از نظارت و کنترل بیش از ۲هزار و ۱۶۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در ۷ماهه سالجاری در استان خبرداد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳درصدی را نشان می دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در راستای ضرورت ارتقای ایمنی مسافران، بازدیدهای میدانی و گشت‌های کنترل و نظارت افزایش یافته است،تصریح کرد:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات ، مدیریت ایمنی، ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود.

کرد در خاتمه  یادآور شد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.