شناسهٔ خبر: 119197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود):‌

پروژه های مهمی در سه بخش سکونتگاه غیر رسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی مصوب وتعریف شده است

بازآفرینی شاهرود رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از تصویب پروژه های ستادبازآفرینی شرق استان سمنان(شاهرود) در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(شرق سمنان): محمد مهدی سلمانی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری  اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) در خصوص عملکرد این اداره در سال ۱۴۰۱ گزارش داد: در سال ۱۴۰۱ در سه بخش سکونتگاه غیررسمی ، بافت فرسوده و بافت های تاریخی پروژه هایی با تصویب ستاد بازافرینی شهرستان مصوب وتعریف شده است.

در بافت فرسوده :در سال۱۴۰۰ و۱۴۰۱ در مبحث تخصیص قیر : به شهرهای مجن به مبلغ ۳ میلیارد ریال ، کلاته خیج به مبلغ ۳ میلیارد ریال ، بسطام به مبلغ ۶ میلیارد ریال ، میامی به مبلغ ۶ میلیارد ریال , شاهرود۷.۳میلیارد  ریال وبیارجمند ۳میلیاردریال و زیرسازی و آسفالت به مساحت حدود  ۵۰هزار متر مربع با اعتبار حدودا ۵۰۰۰۰میلیون ریال انجام گردیده است. در مبحث پرداخت تسهیلات: به متقاضیان به تعداد ۹۰ واحد مسکونی با پیشرفت متوسط ۷۰درصد به هر نفر ۳۵۰میلیون تومان پرداخت شده است.

در سکونت گاه غیر رسمی اتمام پروژه زیرسازی و آسفالت معابر اصلی به مساحت ۱۵هزار مترمربع فاز اول ۱۵۰۰۰میلیون ریال،اجرای جدول گذاری،زیرسازی وآسفالت معابر شهرک پردیس شهرستان شاهرود به مساحت ۱۵۰۰متر مربع با اعتبار ۵۵۲۰میلیون ریال،بهسازی و تعمیرات اساسی کلانتری در شهرکهای پردیس و شاهقلی شهرستان شاهرود و برگزاری کلاسهای ارتقاء کارشناسان و مدیران بازآفرینی شرق استان سمنان به مدت ۳دوره انجام شده است.

 سلمانی در ادامه در خصوص پروژه های  بافت تاریخی شرق استان سمنان افزود: پروژه بدنه سازی و کف سازی در زیباشهر مجن با اعتبار ۱۸۰۰میلیون ریال و همچنین پروژه بدنه سازی و کف سازی شهر کلاته خیج به مبلغ حدود ۱۸۰۰میلیون ریال انجام پذیرفته است.

وی افزود:برنامه ریزی جهت پروژه های مختلف در سکونت گاههای غیر رسمی انجام گردیده و درخواست اعتبار لازم در این خصوص  از شرکت بازآفرینی شهری کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان  ارائه شده است.