شناسهٔ خبر: 11920 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

واكنش نيكزاد به پرونده ۷۰۰میلیون دلاری راه‌آهن ایران -ترکمنستان/ قرارداد مذکور مربوط به دوره من در وزارت راه نيست

نيكزاد سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو انتشار خبر وجود فساد در پروژه ساخت راه آهن ایران-ترکمنستان و متواری شدن آقای ( الف – ر) که در دولت گذشته با دریافت ۲۲۰ میلیون دلار ساخت پروژه مذکور را به عهده گرفته بود، وزیر راه و شهرسازی دولت دهم با بنده تماس گرفت و اظهار داشته قرارداد مذکور قبل از تصدی وی در وزارتخانه بوده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي رحیم زارع درخصوص انتشارخبری مبنی بر متواری شدن (آقای الف – ر) که اجرای پروژه راه آهن ایران - ترکمنستان در دولت گذشته به او واگذار شده بود، به خانه ملت گفت: براساس وظیفه نمایندگی و برای دفاع از حقوق مردم ایران اسلامی همیشه تلاش داشته‌ام مسائل مختلف مردم شریف را پیگیری کنم؛ در خصوص موضوع فساد اقتصادی در پروژه ساخت راه آهن ایران- ترکمنستان نیز به محض اطلاع تلاش کردم بررسی های اولیه‌ای در این رابطه انجام دهم.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اطلاعات واصله متوجه شدم آقای(الف – ر) با وجود دریافت ۲۲۰ میلیون دلار در زمان دولت گذشته هیچ اقدامی در جهت ساخت پروژه راه آهن ایران – ترکمنستان نکرده و متواری شده و نتیجه کار وی لغو قرارداد هفتصدمیلیون دلاری ساخت این راه آهن بوده است.

زارع تاکید کرد: پیرو انتشار مصاحبه اینجانب با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با خبر مربوط به فساد (الف – ر)، آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در دولت دهم با بنده تماس گرفت و توضیحاتی در این رابطه ارائه داد که به لحاظ اخلاقی باید اشاره ای به توضیحات وی داشته باشم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: آقای نیکزاد اظهار داشتند قرارداد ساخت راه آهن ایران - ترکمنستان و واگذاری پروژه به (الف – ر) به قبل از حضور وی در وزارت راه و شهرسازی مربوط می شود.

زارع تصریح کرد: نیکزاد در توضیحات خود اظهارداشت که ۲۲۰ میلیون دلار پرداختی به (الف – ر) از طریق بانک توسعه اسلامی پرداخت شده و (الف – ر) با ارائه صورت وضعیت پول را دریافت کرده و بدون پرداخت پولی به پیمانکاران زیرمجموعه، متواری شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نیکزاد همچنین اظهار داشت که آقای ( الف – ر) از جمهوری اسلامی ایران پولی دریافت نکرده و با وجود ناظر بانک در این پروژه که از کشور اردن بود، آقای (الف – ر) از بانک توسعه اسلامی پول را به عنوان فاینانس اخذ کرده، البته وزیر راه و شهر سازی دولت دهم همچنین اظهار کرد که به دلیل اینکه قرارداد آقای (الف - ر) با یک کشور خارجی بوده، وی شخص آقای (الف - ر) را نه تایید کرده و نه رد کرده است.

نظر شما