شناسهٔ خبر: 119211 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی در ۱۳ شهر جدید

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گام دوم طرح نهضت ملی در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: اجرای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به شهرهای جدید سپرده شده که یکصد هزار واحد آن در اردیبهشت سالجاری با فرمان رییس‌جمهور آغاز شد. واحدهای آغاز شده هم‌اکنون بیش از ۱۶درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز ۱۱ آبان عملیات اجرایی یکصد هزار واحد دیگر در گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: طراحی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در شهرهایی که زمین به اندازه کافی وجود دارد به شکل یک طبقه حیاط‌دار و حداکثر در ۳ طبقه واحد آپارتمانی و در کلانشهرها حداکثر تا ۷ طبقه احداث می‌شود.

جعفری ضمن تقدیر از دستگاه‌های حامی در طرح نهضت ملی از جمله نیرو زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش برای اجرای نهضت ملی در پرند همکاری بزرگی با شرکت عمران داشت. استانداری تهران نیز در تامین زمین و مجموعه بانک مسکن در تامین‌مالی پروژه ها در شهرهای جدید بسیار همراه بودند. 

وی با بیان اینکه فقط به فکر جمعیت پذیری در شهرهای جدید نیستیم، گفت: تامین همزمان زیرساخت و عملیات زیربنایی در شهرهای جدید نیز در دستور کار است. 

جعفری با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در تحویل مسکن مهر نیز گفت: باقی مانده تعهدات شهرهای جدید در بخش مسکن مهر تا پایان سال نیز انجام خواهد شد و  ۸۰ درصد باقی مانده مسکن مهر به متقاضیانی که ۱۱ سال است منتظر دریافت واحد خود هستند، تحویل می‌شود.

معاون وزیر راه گفت: با این حال زمان تحویل مسکن مهر در پرند پردیس و هشتگرد در تابستان سال آینده خواهد بود.