شناسهٔ خبر: 119217 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

متروی پرند و هشتگرد به زودی به تهران متصل می‌شود/ واگذاری اراضی در ۹۰۰ شهر کشور برای ساخت مسکن

رستم قاسمی عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر روحیه جهادی مسئولان و دست اندرکاران حوزه تولید مسکن بر سرعت دادن به ساخت مسکن برای رفع نیاز مردم تاکید کرد و گفت: در شهرهایی که اراضی وجود دارد زمین برای ساخت مسکن به مردم واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۱ آبان در مراسم آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گام دوم اجرای آن در شهرهای جدید در ساختمان دادمان اعلام کرد: در دیدارهایی که با کشورهای خارجی داشتیم توافق‌نامه‌هایی برای سرعت دادن به ترانزیت در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با رییس‌جمهوری از ارایه طرحی از سوی وزارت راه و شهرسازی به معاونت اقتصادی رییس جمهوری خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت مسکن در کشور بر نگاه و روحیه جهادی مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای مسکن در کشور برای سرعت دادن به تولید مسکن تاکید کرد و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه مسکن باید با روحیه و نگاه جهادی مسئولیت های خود را در تولید و تحویل به موقع واحدها انجام بدهند. بنابراین باید عرضه و تقاضا به هم نزدیک شوند تا موضوع اجاره بها نیز در کشور ساماندهی شود.

قاسمی توضیح داد: با توجه به ماموریتی که برای ساماندهی بازار اجاره در سال جاری به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده باید ساخت مسکن سرعت پیدا کند. در ادوار گذشته ساماندهی بازار اجاره در اختیار وزارت صمت بود که هم اکنون برعهده وزارت راه و شهرسازی نهاده شده است.

وی ساخت مسکن یک طبقه را در شهرهایی که زمین وجود دارد از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: مسکن تدریجی با تخصیص ۲۰۰ متر زمین به مردم سرعت یابد. با برآوردهایی که انجام شده زمین در ۸۰۰ تا ۹۰۰ شهر کشور وجود دارد که می تواند به مردم برای ساخت مسکن تخصیص داده شود.

قاسمی تاکید کرد: در برنامه است تا در هفته های آینده زمین‌هایی به مردم برای ساخت مسکن واگذار شود، منابع مالی بانک‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا کار احداث واحدهای مسکن با کمک مردم و همچنین سازندگان آغاز شود.

وی بر دخیل کردن مردم در ساخت و ساز واحدهای مسکونی تاکید کرد و توضیح داد: ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن که در گام دوم طرح در شهرهای جدید آغاز شده است باید هرچه سریعتر توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث و تحویل مردم شود.

قاسمی همچنین گفت: در جلساتی که تشکیل شده متروی پرند و هشتگرد به زودی به تهران متصل می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص تصاویر منتشر شده از او در فضای مجازی و تصمیم برای شکایت از این افراد گفت: این افراد باید به خدا پاسخ بدهند.