شناسهٔ خبر: 119225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

میزان بدهی به پیمانکاران راهسازی سیستان و بلوچستان در طول تاریخ بی سابقه است

جلسه شورای راههای سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: میزان بدهی به پیمانکاران که در نتیجه فعالیت سنگین کارگاههای راه سازی استان برای انجام تعهدات سال ۱۴۰۱بوجود آمده در تاریخ راهسازی استان بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان عطاء اله اکبری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان اظهار داشت: تمام پروژه های راهسازی شمال استان  با وجود اینکه این اداره کل هنوز تخصیص اعتباری پیوست قانون ۱۴۰۱را از ابتدای امسال دریافت نکرده فعال در حال کار هستند.

وی بر برنامه‌ریزی هدفمند برای بهره برداری از  ۷۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سالجاری در محدوده فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان تاکید کرد و افزود: نخواهیم گذاشت بستری که برای تکمیل کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب خیز برداشته است از دست برود.

  مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان میزان بدهی به پیمانکاران راه سازی استان را افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و بر ادامه فرآیند تکمیل وبهره برداری از پروژه های راهسازی استان تاکید کرد.

 اکبری تصریح کرد: در حال حاضر این اداره کل به منظور رشد ترانزیت و تجارت، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، ارتقای ایمنی کاربران جاده ای تمام تلاش خود را به ساخت باند دوم در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت اباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان. خاش –روتک و همچنین ساخت پل شیله معطوف نموده است.

 وی با بیان اینکه منابع اعتباری راهسازی سیستان و بلوچستان از محل منابع ملی تامین می شود، گفت: هم اینک همه مسئولان در تلاشند بتوانیم سهم اعتباری ۱۴۰۱خود را از تخصیص دریافت وبا پرداخت بخشی از بدهی بوجود آمده پیمانکاران حوزه راه استان فرآیند ساخت را سرعت بخشیده و همانطور که به شهروندان گرامی وعده داده بودیم شاهد تکمیل شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از همه پیمانکاران که با وجود طلب سنگین از تعطیلی کارگاهها جلوگیری کردند تا آرزوی ۳۰ساله مردم استان در جهت داشتن محورهای دوبانده زودتر محقق شود  قدردانی کرد.