شناسهٔ خبر: 119241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

نصب ۷۹۱ قطعه نیوجرسی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در ۷ ماهه نخست سال جاری

نیوجرسی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۷۹۱ قطعه نیوجرسی در محورهای مواصلاتی استان طی ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حبیب خوش فطرت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : یکی از اقدامات لازم برای ایمنی محورهای مواصلاتی استان مخصوصا محورهای پرتردد و نقاط پرتگاهی ، نصب نیوجرسی است که معمولا بصورت نیوجرسی مفصلی بتنی در رفوژ میانی برای جدا سازی ترافیک رفت و برگشت و نیز جلوگیری از واژگونی در پیچ های خطرناک و نقاطی که اختلاف سطح جاده با منطقه حریم راه زیاده بوده نصب می‌شود.

وی افزود : در همین راستا ۷۹۱ قطعه نیوجرسی در ۷ ماهه نخست امسال در محورهای ارتباطی استان و در مسیرها و نقاط مستعد شامل محورهای مواصلاتی شهرستانهای پیرانشهر، ارومیه، سلماس، خوی، مهاباد و سردشت نصب شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت بیشترین نیوجرسی های نصب شده به ترتیب در حوزه استحفاظی شهرستان های ارومیه، پیرانشهر و سلماس نصب شد که ایمن سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین جهت تردد زائرین اربعین حسینی علیه السلام از دلایل نصب بیشتر نیوجرسی در محورهای ارتباطی شهرستان پیرانشهر بود.

خوش فطرت ادامه داد: نصب نیوجرسی در محورهای استان با جدیت ادامه خواهد داشت و یکی از برنامه های مهم این اداره کل برای ایمن نمودن محورهای مواصلاتی استان انعقاد قرارداد برای نصب نیوجرسی مفصلی بتنی در جاده های شریانی و پرتردد است که می توان به نصب دو و نیم کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در شهرستان ماکو در آینده ای نزدیک اشاره کرد.