شناسهٔ خبر: 119261 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور/ خلیج‌فارس مواج و متلاطم است/پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور خبر داد و دریای جنوب را مواج و متلاطم پیش بینی کرد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ آبان اعلام کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب و شرق کشور فعال است و از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در جنوب استان‌های بوشهر و فارس، نقاطی از استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، رگبار باران، رعدو برق و وزش باد پیش بینی شده است. همچنین در شرق سواحل دریای  خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه توضیح داد: شنبه با گذر موج تراز میانی از شمال شرق برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. یکشنبه نیز در نوار شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد. با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

وی گفت: دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد. بارش در سواحل شمالی تشدید می‌شود و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز، بارش باران، روی ارتفاعات برف را انتظار داریم. سه شنبه نیز برای شمال‌غرب، گیلان، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز برای قزوین و البرز، رگبار باران و گاهی رعدو برق پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران امروز و فردا غبار صبحگاهی دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۹ و فردا ۲۰ درجه خواهد شد و کمینه دمای پایتخت نیز ۹ درجه گزارش شده است.