شناسهٔ خبر: 119272 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

اجرای ۱۹۵ هزار واحدمسکونی نهضت ملی در روستاها/ تعداد واحدهای در حال احداث روستایی بهمن امسال به ۲۴۰هزار واحد می‌رسد

مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحدهای در دست اجرا توسط آن بنیاد در روستاها را ۱۹۵ هزار واحد برشمرد و تاکید کرد این رقم تا بهمن امسال به ۲۴۰ هزار واحد می‌رسد.

مجید جودی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: سال ۱۴۰۰ وام مسکن روستایی یکصد میلیون تومان بود که در نیمه دوم و با اجرای قانون جهش تولید مسکن با افزایش تسهیلات مسکن روستایی در کلانشهرها، شهرهای بزرگ، شهرهای کوچک و شهرهای میانی مقرر شد تا تسهلات مسکن روستایی نیز به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. تسهیلات مسکن روستایی تا ماه گذشته به مبلغ یکصد میلیون تومان به ازای هر واحد به روستاییان ارایه می‌شد و با تصویب و ابلاغ مقرر شده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد به شکل متمم به واحدهایی که کار بهسازی و نوسازی را شروع کرده اند، پرداخت شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: هم‌اکنون حدود ۱۱۰ هزار واحد عقد قرارداد کرده و کار احداث، بهسازی و نوسازی را آغاز کردند. با توجه به مصوبه و ابلاغ دولت برای ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای هر واحد روستایی کار سرعت بیشتری یافته  است.

معرفی ۱۸۰ هزار واحد تا دو ماه آتی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها

جودی گفت: علاوه بر ۱۱۰ هزار واحد روستایی که کار احداث را آغاز کرده‌اند، ۱۸۰ هزار واحد نیز در صف انتظار برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند که تا دو ماه آینده به بانک‌ها معرفی خواهد شد.

وی در خصوص واحدهایی مسکونی روستایی که کار احداث، بهسازی و نوسازی را آغاز کرده‌اند توضیح داد: علاوه بر ۱۱۰ هزار واحد شروع شده، ۸۵ هزار واحد نیز از سال‌های قبل در حال اجراست که در برنامه است تا بهمن سال جاری این تعداد به ۲۴۰ هزار واحد برسد.

معاون بنیاد مسکن افزود: در برنامه است تا واحدهایی که احداث آنها آغاز شده و به مرحله قابل قبولی رسیده‌اند با دریافت متمم تسهیلات، کار احداث و بهسازی را تکمیل کرده و تا پایان امسال واحدهایی که در مرحله مناسبی هستند تکمیل و بهره‌برداری شوند.

جودی در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک اعلام کرد: از سال ۸۴ تاکنون از تعداد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی که ۷ درصد مقاوم‌سازی شده بودند هم‌اکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و در برنامه است تا ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شوند.