شناسهٔ خبر: 119300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان عنوان کرد:

شتاب در طرح نهضت ملی مسکن کردستان درآینده نزدیک

جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: با توجه به حذف قیمت زمین در مسکن ملی و رفع چالش هایی که در این حوزه وجود دارد، طی یک ماه آینده رشد قابل توجهی در اجرای طرح مسکن ملی خواهیم داشت.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی(کردستان)، جهانگیر الیاسی  در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی چالش‌های زیادی از جمله کمبود زمین وجود دارد که برای رفع این چالش ها راهکارهای زیادی را بررسی کرده‌ایم.

 مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: برنامه دولت برای اجرای مطلوب نهضت ملی  مسکن  اجرای این طرح با میانگین 50 نفر در هکتار است که با توجه به سهم اختصاص یافته به کردستان برای تحقق این مهم نیاز به 3 هزار هکتار تملک زمین داریم که با توجه به شرایط توپوگرافی ممکن نیست.

الیاسی عنوان کرد: با توجه به حذف قیمت زمین درنهضت ملی مسکن  و رفع چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد، طی یک ماه آینده رشد قابل توجهی در اجرای طرح مسکن ملی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود زمین در شهر سنندج و برخی شهرهای دیگر استان معتقد به افزایش طبقات هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:  نظم‌دهی به طرح‌های تفصیلی ازجمله اولویت هایی است که پیگیری می‌شود.

وی افزود: توسعه راه‌های استان در سفر رئیس جمهور به صورت ویژه دیده شد و یک هزار و 200 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده است.