شناسهٔ خبر: 119318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان خاتم خبر داد؛

آمادگی کامل راهداران شهرستان خاتم برای اجرای طرح راهداری زمستانی

رضا قاسمی پناه رئیس اداره‌ راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان خاتم از آمادگی کامل این اداره برای طرح راهداری زمستانی با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد) سید رضا قاسمی پناه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خاتم در خصوص تمهیدات زمستانی اندیشیده شده توسط این اداره اظهار داشت: تمام تجهیزات، امکانات و ماشین ‌آلات لازم برای سفرهای زمستانی و مقابله با بارندگی‌ها فراهم شده و امیدواریم با اقدامات انجام شاهد وقوع کمترین مشکل در این ایام باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های خاتم و مروست دارای سه گردنه برف‌گیر در فصل زمستان است، تصریح کرد: عمده مشکلی که در شهرستان خاتم و مروست در فصل زمستان با آن روبرو هستیم، یخ‌زدگی سطح جاده‌ها است.
قاسمی پناه در رابطه با تجهیزات زمستانی موجود نیز گفت: سه دستگاه تیغه برف‌روب، یک دستگاه نمک‌پاش، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر، یک دستگاه کمرشکن و سه دستگاه کمپرسی از جمله تجهیزاتی است که اداره‌ راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای این شهرستان برای سفرهای زمستانی و مقابله با بارندگی‌ها فراهم کرده است.

این مقام مسئول پیگیری تهیه و ذخیره‌سازی نمک لازم برای استفاده در جاده‌های شهرستان، پیگیری اقدامات لازم برای تعمیر ماشین‌آلات موجود مورد استفاده در فصل زمستان، برگزاری نشست مشترک با روسای ادارات شهرستان‌های مجاور جهت هماهنگی اجرای راهداری زمستانی از جمله کارهای در دست اقدام برای موفقیت هرچه بیشتر در این زمینه اعلام کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری ۲ مشکل عمده‌ای است که در شهرستان خاتم و مروست با آن مواجه هستیم.

قاسمی پناه رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خاتم در پایان گفت: رانندگان عازم مناطق مختلف می‌توانند قبل از آغاز با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های ارتباطی آگاهی کسب کنند.