شناسهٔ خبر: 119353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی ؛

باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات به بهره‌برداری رسید

باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحيات به بهره‌برداري رسيد باحضور وزیر راه و شهرسازی بزرگراه دشت ارژن_ابوالحیات به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( فارس)، رستم قاسمی وزیرراه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس و در مراسم بهره برداری از باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت مهم به عهده دارد؛ یکی ساخت مسکن که امروز مهمترین دغدغه در کشور را به خود اختصاص داده است و دیگری حمل و نقل که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده اما شرایط خوبی در بخش حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دیگر مدهای حمل و نقلی نداریم.

وی با بیان اینکه با روش‌های جاری، این موضوع به سرعت حل نمی‌شود، افزود: طی جلسه‌ای که با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، مصوبه‌ای در راستای تحول در بخش حمل و نقل هوایی و ریلی که نیازمند یک اقدام جهادی بود، به ما دادند که اکنون در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.

قاسمی عنوان کرد، در حالی که حمل و نقل ترانزیتی ما در سال گذشته حدود ٣.٥ تا ٤ میلیون تن بود امروز به ١٥ میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که این مهم به ٥٠ میلیون تن برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات، گفت: این پروژه برای ما بسیار مهم بود و از قبل هم سختی‌های این جاده را دیده بودم که امید است باقی مانده این پروژه هر چه سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شیراز به اصفهان هم گفت: این پروژه در مراحل نهایی است و تا پایان امسال تا قطعه شش آن افتتاح خواهد شد. قطعه هفتم در دست احداث است و قطعه هشتم هم که شروع آزاد راه شیراز به بوشهر است با وزارت دفاع توافق‌هایی انجام شده که امید است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

قاسمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ١.٥ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، گفت: تلاش داریم تا این مهم تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

او تصریح کرد: در تمام شهرهایی که زمین داریم به مردم زمین ٢٠٠ و ٢٥٠ مترمربعی واگذار خواهیم کرد و همچنین برای ساخت آنها، تسهیلات هم پیش‌بینی خواهد شد تا مردم خود بسازند.