شناسهٔ خبر: 119362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور گرمی – امیر کندی آغاز شد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل عملیات اجرایی احداث باند دوم محور گرمی - امیرکندی با حضور نماینده مردم شهرستان های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ، استاندار اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان شهرستان گرمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات اصلی و خواسته به حق مردم شهرستان گرمی در حوزه راه بود گفت: بهره برداری از این پروژه مهم نقش بسزایی در توسعه بزرگراههای استان خواهد داشت.

وی طول این پروژه را ۱۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود : ۳ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای احداث باند دوم پروژه محور گرمی به اردبیل پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از ۴۸۵ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری ،۴۱۲ هزارمتر مکعب عملیات خاکریزی ،۲۲ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و همچنین ۷۴ هزار تن آسفالت ریزی برای این پروژه انجام می شود تصریح کرد : پروژه دارای ۳۸ دستگاه آبرو ، یک دستگاه پل ، ۴ دستگاه تقاطع غیر همسطح است.

حیدری کوتاه شدن زمان سفر ، صرفه جویی در سوخت و مهم تر از همه ارتقای ایمنی راه و کاهش تصادفات جاده ای را از مهمترین مزایای احداث پروژه باند دوم محور گرمی - امیرکندی برشمرد و خاطر نشان کرد : اجرای این مسیر بصورت چهارخطه است.

وی در دست احداث بودن ۳۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد : برای اتمام و بهره برداری از این میزان پروژه بزرگراه در استان بالای ۸ هزار میلیارد تومان منابع اعتبار نیاز است.