شناسهٔ خبر: 119367 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان برگزار شد؛

نخستین جلسه هماهنگی راهداری طرح زمستانی سال ۱۴۰۱

اولین جلسه راهداری زمستانه1401 اداره کل راهداری استان سمنان.jpg جلسه هماهنگی طرح راهداری زمستانی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، جانشین فرماندهی پلیس راه استان و دیگر مجریان طرح در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان هماهنگی لازم جهت خدمات رسانی مناسب جاده‌ای و اجرای عملیات راهداری را در فصل سرما ضروری خواند و گفت: برگزاری جلسه طرح راهداری زمستانی در جهت هماهنگی و هم افزایی و ایجاد زمینه برای بهره‌مندی دستگاه‌های مجری طرح از امکانات یکدیگر است.

وی در ادامه اظهار داشت: همکاری خوبی بین دستگاه های مجری طرح، مجموعه راهداری و پلیس راهور وجود دارد که این همکاری همدلی می‌تواند در مواقع بروز حوادث کارها را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ذخیره سازی شن، ماسه و نمک در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و افزود: ماشین آلات راهداری از جمله ماشین های برف‌روب و نمک پاش نیز در آستانه فصل سرما در این استان تجهیز، بازسازی و آماده سازی شده است.

منصورکیایی اجرای طرح راهداری زمستانی را نیازمند خرد جمعی توصیف کرد و اذعان داشت: نمونه استفاده از خرد جمعی بهره‌گیری از اطلاعات هواشناسی در مدیریت طرح زمستانی است که به نوعی کار پیشگیری  آسانتر خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی ارتقای خدمات راهداری توضیح داد: در هفته گذشته توانستیم با برگزاری آموزش دو روزه در راستای مدیریت ماشین آلات گام مهمی را برداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همچنین اشاره کرد: راهداری زمستانی حد و مرز جغرافیایی ندارد و باید تلاش کرد با هم افزایی، خارج از حوزه جغرافیایی نیز به مردم خدمت رسانی نمود.

در ادامه طاهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی در راستای بهبود ارائه خدمات به مددجویان تمام فوریت‌های پزشکی را ارزیابی و به اجرا می‌رساند گفت: هماهنگی با بیمارستان ها و مراکز درمانی برای پذیرش بیماران و مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی، اتخاد تدابیر لازم جهت ، تجهیزات فنی زمستانی آمبولانس ها و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از یخ زدن داروها و سرم های موجود در آمبولانس از جمله اقدامات اورژانس در کاهش حوادث است.

علیرضا باغبان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از وجود ۱۴ پایگاه فعال جاده‌ای خبر داد و افزود:  امدادگران جمعیت هلال احمر به خصوص در مناطق سردسیر و مستعد برف و کولاک استان در آماده‌باش هستند و علاوه بر مأموریت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای، در دیگر حوادث و سوانح نیز امدادرسانی دارد.

عبداللهی، جانشین فرماندهی پلیس راه استان افزایش ضریب امنیت جاده، افزایش انضباظ ترافیکی، جلوگیری از انسداد راه و امدادرسانی به موقع را ضروری خواند و گفت: امسال نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم تلاش می‌شود کمترین انسداد جاده و کمترین مشکل در حوزه ترافیک در جاده‌های استان رخ دهد.

محمدی معاون فنی هواشناسی استان نیز از کاهش دما در ایام میانی هفته خبر داد و گفت: با توجه به اختلال در شبکه های اینترنتی اطلاع رسانی وضعیت جوی مشکلات عدیده‌ای را بوجود آورده است.

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در این جلسه گفت: مدیریت بحران و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بر پیشگیری استوار است و آنچه امروز اتفاق می افتد نگاه پیشگیرانه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: گردنه‌های صعب العبوری در استان وجود دارد که با توجه به شرایط اقلیمی امسال و در فصل زمستان باید در آنها آماده تر از همیشه باشیم.

وی اضافه کرد: حوزه بحران استانداری در کنار سایر دستگاه های خدماتی و امدادی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و امید است گامی موثر در راستای پاسداشت خدمت به مردم برداریم. امروز ما با نگاه پیش‌گیرانه، بارها دیده‌ایم که اگر حادثه‌ای بوجود آید همگی در کنار یکدیگر آن مشکل را حل می‌کنیم. حوزه مدیریت بحران به وجود تمام شما افتخار می‌کند و  همه با هم در کنار یکدیگر قرار خواهیم گرفت تا در شرایط سخت و حساس اقلیمی استان در زمستان‌های استان کمک دست یکدیگر باشیم.

شایان ذکر است در این جلسه مشکلات طرح زمستانی در سالهای گذشته بررسی و بر ایجاد سامانه ارتباطی مشترک دستگاه های مجری طرح زمستانه تاکید شد.