شناسهٔ خبر: 119390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با رییس پلیس راه استان تاکید شد؛

تعامل همه جانبه برای اجرای طرح راهداری زمستانه

دیدار مدیرکل استان سمنان با رییس پلیس راه استان سمنان.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در دیدار با رییس پلیس راه استان بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر پلیس راه و این اداره کل برای اجرای طرح راهداری زمستانه در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اقدامات این اداره کل در سطح جاده های استان افزود: پیش آمادگی زمستانی سرمایه ای ارزشمند و زیربنایی است که در صورت رخداد حوادث و سوانح ناشی از شرایط آب و هوایی، در این فصل باید به بهترین نحو ممکن توان خدمات رسانی و حل و فصل مشکلات وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ذخیره سازی شن و نمک، اقلام ضروری طرح زمستانه و همچنین سوخت لازم اظهار داشت: در بازه طرح راهداری زمستانه اکیپهای راهداری به همراه ماشین آلات راهداری و برف روبی به صورت شیفت بندی حضور دارند و برای اسکان اضطراری و موقت مسافران بین راهی امکانات و پیش بینی های لازم صورت گرفته تا هموطنان ما بتوانند در این مسیرها با خیالی آسوده تردد کنند.

منصورکیایی با اشاره به اینکه وضعیت جاده های استان از طریق دوربین‌های نظارت تصویری به صورت شبانه روزی رصد می شود، گفت:  شناسایی مناطق با ریسک بالا بر اساس سنوات گذشته به منظور تامین ایمنی لازم  و هماهنگی با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ماشین آلات و تجهیزات آنها در مواقع مورد نیاز از دیگر اقدامات آمادگی راهداری زمستانی سال جاری است.

وی به ضرورت نشست مستمر با موضوع بررسی کارشناسی محورهای حوزه استحفاظی، شناسایی نقاط پرتصادف و ارائه راهکار برای اصلاح این نقاط تاکید داشت و گفت: تعامل و همدلی همه دستگاه ها علی الخصوص راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه می تواند عامل مهمی برای برقراری ترددی ایمن و روان در شرایط حساس زمستان باشد.

سرهنگ کبیری رییس پلیس راه استان سمنان هم در این دیدار عنوان کرد: در تمامی حوزه های مرتبط در راههای استان  همواره تعاملات خوبی با مجموعه عوامل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان وجود داشته است و در سایه این تعاملات بسیاری از مشکلات حل و مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: مانند سال های گذشته پلیس راه با تمام توان با نیروهای امدادی خود در طرح راهداری زمستانی خواهد بود و با استقرار نیروهای ثابت و سیار در کنار نیروهای راهداری به مردم عزیز خدمت رسانی خواهد شد.

رییس پلیس راه استان سمنان یکی از دلایل انسداد مقطعی راه ها را نداشتن زنجیرچرخ دانست و گفت: نظارت کامل بر تجهیز وسایل نقلیه عمومی و شخصی در محورهای مواصلاتی استان به امکانات ایمنی هنگام بارش برف حداقل کار ممکن برای جلوگیری از مشکلات و حوادث جاده‌ای است.

کبیری به حضور به موقع راهداران و راهوران در مواقع حساس اشاره و یادآورشد: ما باید با حضور به موقع و به جا خود در محورهای استان، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نماییم.