شناسهٔ خبر: 119395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اعطای تسهیلات برای سندار کردن سندهای قولنامه‌ای

اسدالهی 3 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید به اینکه در خصوص بافت‌های فرسوده هیأت مستقلی پیش‌بینی شده و تنها نیاز است ساکنین برای تکمیل، تشکیل پرونده و ارائه مدارک اقدام کنند، گفت:‌ پیگیری شده تسهیلات خاصی در این حوزه اعطا شود و از طریق تسهیل‌گرهای مختلف نیز بازآفرینی در همدان به خوبی پیش رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با مجموعه‌هایی به عنوان تسهیل‌گر مذاکراتی انجام شده تا وارد محله‌ها شوند و با آگاهی‌بخش به مردم، مردم نیز خود برای سنددار شدن املاکشان اقدام کنند چرا که نیاز است آنها نیز مدارکی را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اکثر مالکان خرید و فروش قولنامه‌ای راحت است و کمتر درگیر موضوعات مالیات و گرفتن پروانه هستند اماعمده بافت‌های آنها دیگر کارایی ندارند و در حال تخریب، و اکثرا ناگزیراند که به سمت پروانه ساخت و گرفتن سند بروند.

اسداللهی با اشاره به اینکه دولت نیز برای آنها تسهیلات خاصی در حوزه تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند قرار داده و به راحتی می‌توانند امور را پیش ببرند گفت: اگر خود نمی‌توانند چند مجموعه باهم ادغام شوند و یک نفر کار آنها را پیگیری کند که امیدواریم با حضور تسهیل‌گران این اتفاق از سوی آنها رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گر از طرف افراد متولی می‌شود تا کارهای آنها را انجام دهد چرا که ممکن است سن بالایی داشته باشند و حوصله گیرو دارهای اداری را نداشته باشند عنوان کرد: در حال حاضر محلات بازآفرینی مشخص، لکه‌گذاری و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و اقداماتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌ای که خود دارند و طبق اعتباری که تخصیص می‌یابد برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند اضافه کرد: آنها محله به محله بر اساس اولویت‌بندی که در بازآفرینی دیده اقداماتی را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در فرمانداری‌ها اولویت‌بندی نسبت به محله‌ای که ابتدا در آن باید بازآفرینی صورت گیرد، یا اینکه برای آنها برنامه مشترک صورت گیرد به جمع بندی برسند و به این شکل امور را پیش ببرند.

اسداللهی یادآور شد: ممکن است به صورت کامل تمام برنامه‌ها به محلات ارائه شود اما مسؤولان بر اساس توان مالی اقداماتی را در این مناطق داشته باشند که به طور مثال می‌توان به فاضلاب، آسفالت و روشنایی معابر اشاره کرد.