به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در حاشیه سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ بخش کالا اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۲ مبنی بر رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری تعداد هفت جلسه کمیسیون برگزار شده که از این تعداد ۳ جلسه رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا را عهده دار بوده و در ۴ جلسه تخلفات شرکت های حوزه مسافر مورد بررسی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در این جلسه پرونده ۱۰ شرکت حمل و نقل کالا مورد بررسی قرار گرفت که عدم پرداخت کرایه رانندگان، صدور بارنامه صوری و جعلی، مغایرت وزن، فعالیت غیرقانونی و دریافت کمیسیون اضافه از تخلفات اساسی این شرکت ها بوده است.
طحان همچنین شکایت مسافران از عملکرد شرکت ها، صدور صورت وضعیتهای غیر واقعی، افزایش بهای بلیت، صدور دستی فروش بلیط، تاخیر بیش از حد در حرکت ناوگان را از عمده تخلفات شرکت های حوزه مسافر استان برشمرد و افزود: ۱۱ پرونده تخلف شرکتهای حمل و نقل مسافربری در آخرین کمیسیون شرکت های حمل و نقل مسافر مطرح گردید که پس از استماع ادله مدیران شرکتها و مسئولان دفاتر فروش بلیط، درصورت احراز تخلف، نسبت به صدور حکم اقدام خواهد شد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان توضیح داد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱و بخشنامه های اعلامی به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می شود.
طحان در پایان تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان سمنان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام گیرد.