شناسهٔ خبر: 119423 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ٨۵ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری

حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی شهری از میانگین پیشرفت اجرایی ٨۵ درصدی برخوردار است، عنوان کرد: مطالعات و طرح‌های توانمندسازی، اشتغالزایی و ارتقای فرهنگ عمومی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان ارایه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ابتدا با اشاره به این که آذربایجان غربی دارای ٢ هزار و ۴٩٠ هکتار بافت فرسوده، ٣ هزار و ۶٢٨ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ٨٠۵ هکتار بافت تاریخی و ۵٩ هکتار بافت شهری با پیشینه روستایی  است، عنوان کرد: در حال حاضر چهار پروژه احداث خدمات روبنایی شامل دو پروژه احداث مدرسه، یک پروژه ساخت خانه محله و یک پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی در محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا می‌شود.

حمزه‌لو با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی شهری از میانگین پیشرفت اجرایی ٨۵ درصدی برخوردار است، عنوان کرد: مطالعات و طرح‌های توانمندسازی، اشتغالزایی و ارتقای فرهنگ عمومی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی  نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه امسال  ٢۵ پروژه برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تعریف شده است، اظهارکرد: ٢ هزار تن قیر به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت معابر این محلات تخصیص یافته است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت زندگی در مناطق کم‌برخوردار استان در اولویت‌ برنامه‌های بازآفرینی شهری تعیین شده، ادامه داد: امسال یک باب مدرسه در محله جلوچاپان به اتمام رسیده و پروژه‌های احداث خانه سلامت در محله وکیل‌آباد و زمین چمن در محله دخانیات ارومیه در حال اتمام است.

به گفته حمزه‌لو به منظور کاهش نوسازی بافت‎های فرسوده استان، انجام مطالعات در محدوده، شناسایی و اعطای تسهیلات بانکی جهت نوسازی مردمی در محلات هدف و طرح‌های نوسازی و بهسازی از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.