شناسهٔ خبر: 119535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

۵۰ طرح روستایی و راهداری با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح شد

۵۰ طرح روستایی و راهداری با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح شد ۵۰ طرح راه روستایی و راهداری استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، استان کرمان با ۱۱ درصد وسعت کشور موقعیتی استراتژیک و در بین شاهراه‌های ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد که راههای این استان نقشی چشمگیر در وضعیت ارتباطی کشور ایفا می‌کند. امروز با اعتبارات دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح راهداری و راه روستایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری کشور به اتفاق برخی دیگر مسئولان محلی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بهره برداری شد.

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی این استان گفت: حرکت ماشین راهداری به واسطه حمایت استان و سازمان راهداری کشور بوده و پیمانکاران با اسناد مناقصه ۱۴۰۳ با ما همکاری کردند و کرمان در اعزام زائران اربعین نیز جزو استان های برتر کشور شد.

احسان عراقی زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون آسفالت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۳۲ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و نیز ۲۰۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی انجام و در قالب ۵۰ پروژه برای امروز آماده افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به سختی کار در روستاها گفت: این اقدام گامی در محرومیت زدایی از چهره روستاهای کشور بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس نیز در این مراسم، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه این جلسه نویدبخش حرکت‌های خوب راهداری در کشور است، گفت: چند ماه قبل شروع پروژۀ شهداد ـ نهبندان را داشتیم و خبرهای خوبی از پیشرفت آن می‌شنویم و از زحمات عراقی‌زاده مدیرکل راهداری استان که فردی پرتلاش هستند و همکاران ایشان تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: سه، چهار منطقۀ حادثه‌خیز در استان داریم که دربارۀ آن پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی افزود: یکی از این نقاط، پل زنگی‌آباد است. از زمان مدیریت آقای مقبلی این موضوع پیگیری شده است. مشکلاتی با اوقاف داشته که باید رفع شود. مردم منطقه اما بسیار گلایه‌مند هستند. خبر دارم قرارداد آن بسته شده و تقاضا دارم تسریع شود.

وی با تاکید بر تسریع در پروژۀ جادۀ شهداد به گودیز گفت: پروژه‌ای که در سفر رئیس‌جمهور محترم به کرمان دربارۀ آن توافق کردیم دوبانده شده جادۀ کرمان به کوهپایه است که امیدوارم هرچه زودتر انجام شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در منطقۀ راین و دیگر مناطق نیز نیازهایی وجود دارد، اظهار کرد: فهرست این نقاط به رئیس سازمان راهداری تحویل داده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سپس خطاب به رئیس راهداری کشور بیان کرد: ظرفیت مجلس و کمیسیون اقتصادی در اختیار شما بوده و هست. هر کمکی که در بودجۀ سال آینده نیاز است را اعلام کنید. راهداری سازمانی است که ماموریت‌های گسترده دارد و با اجرای پروژه‌های آن، بستر توسعه فراهم می‌شود از این رو، همان‌طور که در بودجه‌های سال‌های گذشته حمایت کرده‌ایم، برای سال آینده نیز آمادگی داریم تا حمایت لازم انجام شود.