شناسهٔ خبر: 119558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

شروع بهسازی واحدهای راهداری مستقر در راه‌های استان سمنان

مهندس همتی-اداره فنی سمنان.JPG رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به ضرورت تعمیرات اساسی راهدارخانه های استان اشاره داشت و گفت: با پیگیری های انجام شده اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث، تکمیل، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راههای استان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید همتی رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به ضرورت تعمیرات اساسی راهدارخانه های استان اشاره داشت و گفت: با توجه به قرارگیری راه های استان سمنان در کریدور شرق به غرب کشور و حضور مضاعف راهداران و ماشین آلات راهداری، ارائه خدمات راهداری در این مناطق با مشکلات فراوانی همراه است که احداث و بهسازی راهدارخانه ها در تسهیل فرآیند خدمات دهی نقش موثری دارد.

همتی در ادامه سخنان خود راهدارخانه ها را پایگاه امنی برای مسافران در راه مانده خواند و افزود: با پیگیری های انجام شده اعتباری ۲۵ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی برای احداث، تکمیل، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راههای استان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت احداث راهدارخانه افزود: در این راستا اعتبار ۱۳ میلیارد ریال برای احداث و تکمیل راهدارخانه های چاشم و چاشتخوران در نظر گرفته شده است تا با استقرار شبانه‌روزی راهداران و تجهیزات امدادی و تعمیراتی شاهد افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در جاده‌های استان باشیم.

رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه افزایش طول عمر مفید ماشین‌آلات راهداری را از جمله مزیت‌های احداث آشیانه ماشین‌آلات دانست و اظهار داشت: تکمیل سوله آشیانه ماشین آلات راهدار خانه ها از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل در زمینه تجهیز و مرمت راهدار خانه های موجود در سطح استان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای تعمیر و تجهیز واحدهای مذکور از محل اعتبارات استانی اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال مبادله شده است یادآور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از سوله های شن و نمک وضعیت پاک‌سازی و سامان‌دهی مسیرهای ارتباطی بهبود یافته و تردد خودروها در زمان بارش برف آسان‌تر خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر ، ۱۵ راهدارخانه مرکزی و جاده‌ای در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان جهت خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای در تمامی فصول مختلف سال وجود دارد.