شناسهٔ خبر: 119562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اختصاص۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بازآفرینی شهری به خراسان جنوبی

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بازآفرینی شهری از محل سفر اول رئیس جمهور به راه و شهرسازی استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)،وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: به ترتیب ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اموال و املاک در سطح استان برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است.

وی گفت: سهم سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ برای ۶ پروژه با پیشرفت ۴۰ درصدی تخصیص یافته و جذب شده و سهم ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی نیز تصویب و در دست ابلاغ است.

وی عنوان کرد: ۱۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری بوده که باید از محل فروش اموال و املاک در سطح استان تامین شود لذا فهرست پروژه‌ها به این شرکت ارسال شده و در حال فروش هستیم که بعد از تامین اعتبار اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری در سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ هم به ترتیب ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه و ۲۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص می‌یابد.

به گفته وی چون مصوبه در ۹ مهر امسال ابلاغ شده هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است.

داعی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری اصل بر مشارکت است افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها درخواست داریم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفرهای بعدی رئیس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهرها اقدام کرد.

لازم بذکر است استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و دارای ۳۱ شهر است.