شناسهٔ خبر: 119593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:

آمادگی راهداران جنوب کرمان در پی باراندگی های پیش رو

بارش باران جنوب کرمان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از آمادگی راهداران جنوب کرمان در پی باراندگی های پیشرو خبر داد و از رانندگان خواست: با سرعت مطمعنه تردد و جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)مجتبی محمودی با اشاره به تصاویر دریافتی از دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان و گزارشهای گشتهای راهداری گفت: در حال حاضر شاهد بارش باران در اکثر محورهای ارتباطی جنوب کرمان هستیم.وی از حضور گشتهای راهداری در محورهای جنوب کرمان خبر داد و گفت: دستگاه های راهداری هم در راهدارخانه ها و شهرستای حوزه سرزمینی اداره کل بصورت آماده باش در آمده است تا در صورت نیاز به عملیات راهداری اقدامات اولیه را انجام دهند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: با توجه به نوع بارش تا این لحظه کلیه محورهای ارتباطی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد.
وی افزود:بارش باران در ساعات اولیه در جاده ها خطر بیشتری برای رانندگانی که جوانب احتیاط را رعایت نمی کنند، دارد، زیرا سرعت غیرمجاز و در نتیجه استفاده از ترمزهای ناگهانی سبب بروز تصادفات بیشتری در این فاصله زمانی خواهد شد.
محمودی به تردد کامیون های حامل بار در گردنه های محور جیرفت - جبالبارز - کرمان اشاره کرد و ادامه داد: رانندگان وسائل نقلیه سنگین می خواهیم با توجه به بارش باران و احتمال کاهش دید در مناطق کوهستانی تا ساعاتی دیگر از  گرفتن سبقت غیر مجاز در این شرایط پرهیز کنند.
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش احتمالی برف در ارتفاعات، رانندگانی که قصد تردد از دو گردنه جبالبارز و سربیژن را دارند جوانب احتیاط را رعایت و تمهیدات لازم اولیه را بیاندیشند .
محمودی در پایان از مردم و رانندگان خواست در زمان بارندگی هر گونه مواردی همچون مه گرفتگی در جاده و وجود هر گونه شی در جاده را که سبب به خطر افتادن جان مسافران و رانندگان می شود را به همکاران ما در مجموعه مرکز مدیریت راه ها و شماره ۱۴۱ اطلاع دهند.