شناسهٔ خبر: 119632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

آمادگی کامل راهداران استان سمنان برای اجرای طرح راهداری زمستانی

photo_2022-11-09_07-54-41.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از خرید و دپوی بالغ بر ۵۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان توضیح داد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و طرح راهداری زمستانی تعامل‌ها و هم‌افزایی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در راستای برقراری تردد ایمن و روان صورت گرفته و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با پیش‌بینی موارد لازم برای اجرای طرح راهداری زمستانی آمادگی کامل دارد.
وحید صداقت ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته قبل از شروع اجرای این طرح افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای شهریورماه عملیات‌های مختلفی از جمله: تنقیه پل‌های با دهانه کمتر از ده متر و دریواسیون پل های بزرگ، بازگشایی آبراه‌ها، بازگشایی کانال هدایت آب، تأمین و توزیع شن و نمک در نقاط مورد نیاز تعیین شده، تأمین قطعات و آماده به کار کردن تمام ماشین آلات راهداری زمستانی و استقرار ماشین آلات در نقاط کارشناسی شده، استقرار نیروهای انسانی و تجهیز راهدارخانه ها قبل از شروع طرح صورت گرفته است.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار داشت: عملیات‌های متعدد ایمنی راه و حریم نیز جهت ارتقاء ایمنی تردد و اجرای مطلوب تر طرح راهداری زمستانی از جمله بخشنده سازی، تسطیح حریم، خاکریزی نقاط پرتگاهی، نصب و تعمیر تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی، اخباری، رفع نقاط حادثه خیز، حاشیه سازی، روشنایی، نصب و تعمیر گاردریل ها و ... اجرا شده است.
وی از خرید بیش از ۲۰۰۰ تن شن و نمک برای عملیات راهداری زمستانه سال جاری خبر داد و گفت: نسبت به احیای بیش از ۳۰۰۰ تن مصالح دپو شده، نظافت مخازن ذخیره سوخت و آماده سازی تاسیسات مکانیکی و برقی و گرمایش، اقلام اسکان اضطراری مانند پتو و سیستم گرمایش سوخت فسیلی، تهیه و توزیع جیره غذایی خشک، بررسی و تعمیر سیستم ارتباطی رادیویی و مخابراتی اقدام شده است.