شناسهٔ خبر: 119643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهریز:

بیش از یک‌ میلیون تن کالا نیمه‌ اول امسال توسط ناوگان جاده‌ای مهریز جابه‌جا شد

علي محمد باغبان رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهریز گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال یک‌میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۹۳ تن بار از مهریز خارج شده است که با پیگیری اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهریز، این جابه‌جایی کالا به‌صورت استاندارد انجام‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، علی‌محمد باغبان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهریز با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست امسال این اداره اظهار کرد: طی ۶ ماه اول سال جاری در حوزه راهسازی، راهداری، رسیدگی و جبران خسارات ناشی از وقوع سیل، صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان حوزه حمل‌ و نقل کالا، حمل‌ و نقل مسافر و حمل‌ و نقل بار فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه راهسازی عنوان داشت: تعریض محور روستایی سریزد به طول ۵/۳ کیلومتر، احداث راه روستایی دره ارزنی- بوجیرو به طول ۵/۴ کیلومتر، موج تراشی آسفالت روبروی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به‌وسیله آسفالت تراش به سطح ۱۸ هزار مترمربع و اجرای عملیات آسفالت رگلاژی به سطح ۶ هزار مترمربع از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در ۶ ماه اول امسال است.
باغبان با اشاره به اینکه سیل امسال خساراتی را برای شهرستان مهریز به بار آورد، گفت: مرمت آب بردگی محور گرد کوه- بهادران و تنقیه پل فخرآباد از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای رسیدگی و جبران خسارات ناشی از وقوع سیل بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهداری ادامه داد: بررسی وضعیت تجهیزات ایمنی جاده‌ای مهریز به‌ صورت مستمر در برنامه‌های اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای قرار دارد. ساماندهی تابلو و علائم اخطاری، انتظامی در سطح راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان مهریز از خدمات شاخص انجام‌ شده در حوزه راهداری طی ۶ ماه نخست امسال است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای شهرستان مهریز با بیان اینکه ۹ مورد صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان حوزه حمل‌ ونقل کالا را در نیمه‌ی اول سال داشته‌ایم، افزود: ۵۹ هزار و ۶۳۰ بارنامه در نیمه نخست امسال صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه تناژ حمل بار شش‌ماهه اول سال یک‌ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۹۹۳ تن بوده است، تصریح کرد: کشفیات اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی به میزان ۱۰ در صد کالای قاچاق سوخت است.
باغبان تأکید کرد: اجرای طرح نصب حفاظ بر ناوگان باری شهرستان در مراکز معاینه فنی وسیله نقلیه سنگین در حال کنترل است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهریز در رابطه با تدابیر اندیشیده شده جهت آمادگی سفرهای زمستانی گفت: ذخیره‌سازی ماسه و نمک در انبار نمک راهدارخانه‌های مرکزی، تنگ چنار و مسجد ابوالفضل و همچنین بازدید مسیل‌های آب حوزه استحفاظی و تنقیه پل‌ها از جمله این تدابیر است.