شناسهٔ خبر: 119647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید شد؛

لزوم انسجام بخشی به فعالیت‌های مجموعه راه و شهرسازی

شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان به انسجام بخشی در تمامی حوزه‌های راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان به ریاست علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان برگزار شد.  

این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی عضو شورا، مشورت برای حل مشکلات در استان، همکاری برای تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها، استفاده بهینه از منابع در دسترس، بررسی پروژه‌های اولویت دار در سطح استان تشکیل و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست ضمن تاکید بر تشکیل جلسات به صورت منظم و هرماهه، اظهار داشت: تصمیم بر این است که جلسات به صورت دوره ای در محل ادارات عضو برگزار شود تا به این ترتیب علاوه بر ارائه گزارشی کامل از اقدامات هر دستگاه، مباحث بین بخشی با سرعت و فی المجلس مرتفع شود.  

وی مطلع شدن از جزئیات پروژه‌های خاص و حذف فاصله در حوزه‌های مختلف را از دیگر اهداف این جلسات برشمرد و اذعان داشت: برگزاری شورای هماهنگی علاوه بر اینکه منجر به هماهنگی و اتحاد ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان می شود، همدلی و یکپارچگی میان اعضا را به همراه دارد.  

قاری‌قرآن پس از استماع گزارشات ارائه شده بیان داشت: مجموعه راه و شهرسازی قلب فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود که با ماموریت‌های مختلفی که بر عهده دارد، خدمات متعددی را به آحاد مردم ارائه می‌دهد، لذا وجود انسجام در تمام این حوزه‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت است و برآیند خوبی را به ارمغان می‌آورد.  

وی به ضرورت مساله محور شدن پژوهش‌های حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: از اهداف انجام پژوهش، رسیدن به راهکارهای اجرایی برای حل مسائل مختلف است لذا پژوهش‌های این حوزه می‌بایست به سمت کاربردی شدن در پروژه‌ها حرکت کند.  

گفتنی است در این جلسه مباحثی پیرامون طرح نهضت ملی مسکن استان، تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی، کمربندی نجف‌آباد، قطار برقی اصفهان به فولادشهر، مباحث مرتبط با سرویس دهی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، ورودی‌های شهر اصفهان، مشکلات ترافیکی خروجی فرودگاه، تأمین مسکن کارکنان، دو خطه شدن راه‌آهن بافق، ارتقاء حمل و نقل عمومی به ایستگاه راه‌آهن اصفهان، فرونشست در حوزه‌های (راه، راه‌آهن و فرودگاه)  و ... مطرح و مورد بحث، همفکری و برنامه‌ریزی قرار گرفت.  

در پایان اعضا شورا هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان از مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بازدید بعمل آوردند و با دریافت نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات به پویش "سوگند برای ایمنی" پیوستند.