شناسهٔ خبر: 119656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد ؛

تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل تنگ چویل دیشموک

دکتر محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل تنگ چویل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد) عابد محمدی  با بیان اینکه،  سه لوله ۱۲ متری و یک شش متری برای رودخانه تنگ چویل خریداری شد و بارگیری و به دیشموک انتقال می شود،  اظهار کرد:  تلاش راهداری بر این است فعلا بصورت موقت مسیر ارتباطی تنگ چویل جهت تردد وسائط نقلیه،  بازگشایی شود.

محمدی اضافه کرد: برای مسیر تنگ چویل به دیشموک دغدغه احداث پل اول تنگ چویل از سمت دیشموک و همچنین ترمیم پایه و ستون های پل دوم و جلوگیری از تخریب آن را داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: برای احداث پل اول تنگ چویل از سمت دیشموک ۱۰ میلیارد تومان تصویب شد که با برنامه ریزی منظم در صورت اختصاص نسبت به احداث پل تنگ چویل  اقدام خواهیم کرد.

محمدی اذعان کرد:  اعتباری برای ترمیم حفظ ستون های پل دوم تنگ چویل هم در نظر گرفته شد،  و باید مراقب باشیم که این پل هم دچار خطر احتمالی ریزش یا تخریب نشود.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت شش کیلومتر مسیر تنگ چویل در برنامه بوده، خاطرنشان کرد:  سه کیلومتر از این مسیر انجام و باقی آن در صورت دریافت اعتبار از طرف دولت،  توسط پیمانکار اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد به بحث ایمن سازی مسیر تنگ چویل هم اشاره و ابراز امیدواری کرد:  گابیون بندی و ایمن سازی تنگ چویل هم در حال  کار است که با توجه به مساعدت دولت در بحث اعتبارات،  عملیات آن تا تکمیل نهایی ادامه دارد.