شناسهٔ خبر: 119673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

گلستان در حلقه اول و با اولویت راهداری زمستانی است

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: این استان به دلیل شرایط خاص و حساس محورهای شریانی و راههای مناطق کوهستانی جنوب استان و محور ترانزیتی آزادشهر - شاهرود و بهره مندی از آمادگی و برنامه ریزی های لازم جهت مقابله با بحران های طبیعی جزو استان های حلقه اول کشور در اجرای طرح راهداری زمستانی شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در جلسه شورای راهداری با حضور معاونین و عوامل ستادی و روسای شهرستان های تابعه گفت: این اولویت بندی براساس ارزیابی های سازمانی و اقدامات راهداری که برخی از استان ها از جمله گلستان طی سالیان اخیر در حین بحران های طبیعی داشته اند، بدست آمده است.

وی، راهداری را شوق و عشق به کار در فصول مختلف سال دانست نه شغل و به لزوم آمادگی های لازم در قبل، حین و بعد از بارش ها و بحران های طبیعی در فصل زمستان به عوامل ستادی و شهرستانی مرتبط با طرح راهداری زمستانی توصیه کرد.

مصدقی اظهارداشت که نقاط قوت و ضعف شهرستان ها و بویژه مناطق آسیب دیده و پرخطر شناسایی و تمهیدات ضروری برای مواقع اضطراری دیده شود.

وی،بررسی وضعیت راهدارخانه ها را از نظر محیطی، امکانات و انبار و سوله های شن و ماسه موضوع مهمی برای انجام بموقع خدمات راهداری به کاربران جاده ای در هنگام بارندگی ها بیان کرد و از شهرستان ها خواست که با شروع بارندگی ها در نقاط حساس و راهدارخانه ها ضمن هوشیاری و مراقبت حضور مستمر داشته باشند.

در ادامه این نشست نیز پیرامون مسایل، پیشنهادات و راهکارهای اجرایی فعالیت های راهداری در ستاد و شهرستان ها بحث و تبادل نظر شد.