شناسهٔ خبر: 119692 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خبر داد:

بهسازی معابر و محیط شهری حاشیه‌های زاهدان با ۱۵۰ میلیاردتومان اعتبار/ بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در زاهدان در حال احداث است

مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ساماندهی حاشیه شهر زاهدان با بهسازی محیط و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی از سال ۱۳۹۸ برعهده بنیاد نهاده شده از بهسازی محیط شهری با هزینه کرد ۱۵۰ میلیاردتومان و آغاز احداث ۲ هزار واحد خبر داد.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بخشی از حاشیه‌های شهر زاهدان که به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته می‌شود و ساماندهی آن از سال ۱۳۹۸ برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت، اظهار داشت:‌ ساماندهی بافت و محیط شهری و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری و سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۸ برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ با شهرداری و سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا اراضی که توسط بخشی از ساکنان بافت‌های غیررسمی تصرف شده توسط شهرداری واگذار و پول اراضی توسط سازمان برنامه و بودجه به شهرداری پرداخت شود.

جودی افزود: بخشی از تملک اراضی در سال ۱۳۹۸ انجام و هزینه تملک این اراضی از سوی سازمان برنامه و بودجه به شهرداری پرداخت شد. این روند خوب پیش می‌رفت و بخشی از کار انجام شد.

وی توضیح داد: چندی پیش در سفر رییس‌جمهور به زاهدان این بافت نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا مابقی تعهدات توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شود. در کنار آن برای ایجاد مشوق بین ساکنان و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان و سازندگان برای نوسازی حاشیه شهر زاهدان، بهسازی محیط شهری و معابر توسط بنیاد مسکن انجام شد.

اصلاح خیابان‌ها، پیاده‌رو سازی و احداث زمین‌های ورزشی در زاهدان

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن برای بهسازی معابر و محیط شهری حاشیه شهر زاهدان حدود ۱۵۰ میلیاردتومان هزینه کرد. این هزینه‌ها و بهسازی‌ها شامل ایجاد کانال، اصلاح خیابان‌ها، پیاده‌رو سازی، ایجاد زمین‌های ورزشی است که اینها بخشی از فعالیت های بنیاد مسکن در حاشیه شهر زاهدان به شمار می‌رود.

جودی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون برای سازندگان و مردم این جذابیت ایجاد شده است که در زمین هایی که قبلا آلونکی وجود داشت با تسهیلات کم بهره واحدی مقاوم بسازند، افزود: در برنامه احداث ۱۰ هزار واحد طی سه سال بوده است که هم‌اکنون ۲ هزار واحد شروع شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: بستری سازی و بهسازی محیط شهری بخش مهمی از کار بود که توسط بنیاد مسکن انجام شد و هم اکنون به ساخت واحدهای مسکونی و تکمیل آنها رسیده ایم.