شناسهٔ خبر: 119727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد؛

آمادگی ماشین آلات راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانه

ماشینآلات راهداری.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از استقرار بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانه در محورهای استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۶۵۰ کیلومتر از محورهای استان در عملیات راهداری زمستانه تحت پوشش قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اقدامات این اداره کل در سطح جاده های استان گفت: نجات جان حتی یک انسان برای قشر راهداری مهم است و تلاش می‌کند همواره راه را برای عبور کاربران و مسافران هموار کرده و نویدبخش آرامش در جاده‌ها باشد.

صداقت با تاکید بر ضرورت امر راهداری در فصول سرد تصریح کرد: در طرح راهداری زمستانی سال جاری بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، 15 واحد راهداری ثابت استان آمادگی ارائه خدمات به کاربران جاده ای و اسکان مسافران در راه مانده و شرایط اضطراری را دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی، پلیس راهور و اورژانس خبر داد و افزود: ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نیروهای کشیک که از قبل ساماندهی و در نقاط مشخص شده استقرار یافته اند؛ توسط تیم های پشتیبانی ماشین آلات راهداری زمستانی مستقر در ستاد مرکزی هدایت و بصورت شبانه‌روزی مورد حمایت قرار خواهند داشت.

وی با اشاره به شاخص ها و ویژگی راه‌های استان گفت: عملیات راهداری زمستانی سال جاری با استفاده از حداکثر ظرفیت راهداری و به کمک ۱۵۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در ۲هزار و ۷۶ کیلومتر از راه های استان با ۱۳ گردنه مهم که از این طول راه، یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی دارند تحت پوشش قرار دارد.

صداقت تاکید داشت: ویژگی های مختلف استان از جمله وسعت، طول و اهمیت راه ها، جاذبه های گردشگری و قرارگیری در کریدور  شرق به غرب کشور وظیفه متولیان خدمات رسان جاده ای استان را افزایش داده و برای تأمین سفری ایمن و روان، مسئولیت آن ها سنگین تر خواهد شد لذا لازم است تا هردستگاهی برنامه‌ریزی منسجم و رو به رشدی را در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان جاده ای با هم افزایی و تعامل متقابل صورت دهد.