شناسهٔ خبر: 119750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساری :

ایمن سازی محورهای مرکز استان مازندران حائز اهمیت است

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساری اظهار داشت:با توجه به حجم بالای ترددها درمرکز استان ، برای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن تر شدن جاده‌های برون شهری باید تلاش بیشتری صورت گیرد و ایمن سازی محورهای مرکز استان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، سید علی صادقی اظهار داشت: جاده‌های ایمن و مناسب و شبکه‌های حمل و نقل مطلوب از شاخص‌های توسعه یافتگی و از زیرساخت‌هایی است که زمینه شکوفایی سایر بخش‌های اقتصادی را نیز فراهم می‌کند، جهت افزایش ضریب ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن تر شدن جاده‌های برون شهری باید تلاش بیشتری صورت گیرد از این رو ، ایمن سازی محورهای مرکز استان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ایمن سازی محورهای این شهرستان در قالب اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی "سیاوش کلا-آغوزکلا به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال"و " اجرای روشنایی محور ساری-دریا حدفاصل آکند به طول یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال"اجرایی شد.

وی در مورد روشنایی محور ساری-جویبار حدفاصل آبکسر گفت: روشنایی این محور به طول ۴ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد بزودی قابل بهره برداری می باشد. و همچنین در رفع نقاط حادثه خیز با احداث روشنایی به صورت نقطه ای در محور ساری کیاسر با تعداد ۲۰ اصله تیر روشنایی با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در منطقه هفت خال و کلاچ خسه اقدام شده است.

صادقی در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها ، شانه سازی ،رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل ، آشکار سازی نقاط پر تصادف ، نصب انواع علائم اخطاری قوس ، مسیرنما و خطر نما ، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل ، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره  است.

گفتنی است شهرستان ساری دارای ۱۴۵۷کیلومتر راه اصلی، فرعی وروستایی بوده که از این مقدار ۱۱۵۵ کیلومتر آن روستایی است.