شناسهٔ خبر: 119774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی مطرح کرد:

اجرای طرح های ایمنی ترافیک در استان به ارزش پنج‌میلیارد تومان

عملکرد اداره ایمنی راهداری آذربایجان شرقی رییس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه اول امسال، برای افزایش ایمنی ترافیک اعم از جاده، عابر و دانش آموزان، طرح هایی به ارزش پنج‌ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی  روح الله رضایی؛ رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز ۱۹ مدرسه استان برای عبور و مرور ایمن از راه های استان آموزش دیده اند.

وی آموزش موتورسواران روستایی را یکی دیگر از طرح های اجرا شده توسط اداره ایمنی ترافیک اعلام کرد و گفت: در پنج مرحله در ۲۴ روستا به یک هزار و ۶۰۰ نفر راکب، آموزش موتورسواری داده شده و ۲۲۰ نفر هم کلاه ایمنی رایگان دریافت کرده اند.

رییس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی افزود: بر اساس یافته های طرح های پژوهشی این اداره، یکی از علت های تصادفات، سواد ترافیکی و مهارت رانندگی پایین صاحبان وسایل نقلیه است  که می توان با افزایش آموزش های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه، از جمله رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف و آموزش رانندگی برون شهری، کاهش سوانح رانندگی را رقم‌ زد.

وی اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، افزایش سواد ترافیکی قشرهای مختلف، آشکار سازی وسائط نقلیه باری و ادوات کشاورزی و انجام پژوهش های کاربردی برای بالابردن ایمنی ترافیک را از جمله وظایف اداره ایمنی ترافیک برشمرد.