شناسهٔ خبر: 119779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال انجام گرفت؛

توزیع بیش از ۴۰۰ عدد کلاه ایمنی بین موتورسواران ایلام

توزیع کلاه ایمنی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت تعداد ۴۰۰عدد کلاه ایمنی به موتورسواران استان ایلام اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ محمد حسنی از توزیع ۴۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار خبرداد و گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود که از ابتدای امسال نیز بیش از ۴۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شده است.

وی افزود: طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی شامل ایمن سازی (آشکار سازی کامیون‌ها، ادوات کشاورزی، وانت بارها، عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران) در سطح روستاهای استان اجرا شده است.

حسنی عنوان کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه های بسیار زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد که فرهنگ سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی ،همچنین استفاده از آن می تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم تعداد مصدومین و حوادث موتور سواران را کاهش دهیم، به همین دلیل این اداره کل در روستاهای استان حضور پیدا کرده و با توزیع اقلامی مانند کلاه ایمنی، شبرنگ هایی جهت دیده شدن موتورسواران و همچنین ارائه آموزش های نظری مردم را نسبت به خطرات پیش رو آگاه می کند.

معاون حمل ونقل ایلام خاطرنشان کرد: اجرای طرح کلاه ایمنی بیش از ۱۳ سال، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۰ هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار استان ایلام توزیع شده است.