شناسهٔ خبر: 11978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجراي شيارهاي لرزاننده در نقاط پر تصادف گلستان

جاده مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان گفت: ۱۲ نقطه و مقطع پرتصادف استان به شيارهاي لرزاننده طولي و عرضي مجهز شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان،"عادل مصدقي" در گفت و گويي خبري افزود: شيارهاي لرزاننده از ابزارهاي نوين راهداري هستند كه با اجراي آن در سطح راه ها، به رانندگان براي رعايت سرعت مطمئن و جلوگيري از تصادفات رخ به رخ در مقاطع پرتصادف هشدار مي دهد.

وي، ميزان منابع مالي هزينه شده براي اجراي اين شيارها را، ۲۱۰ ميليون ريال اعلام كرد و گفت: بزرگراه گرگان- كردكوي و گرگان – آزادشهر و دو نقطه پرتصادف ورودي و خروجي كمربندي علي آباد كتول از جمله راه هايي هستند كه به طول دو هزار متر از اين ابزار نوين راهداري در مقياس عرضي بهره مند شده اند.

وي ادامه داد:همچنين در پنج كيلومتر از ورودي مقطع پرتصادف جنگل گلستان و ۱۰ كيلومتر از انتهاي اين محور شرياني استان به ميزان ۱۰ هزار متر، از شيارهاي طولي استفاده شده است.

مصدقي یادآور شد:در صورت دستيابي به اهداف مهم راهداري از جمله خود معرف بودن، بخشنده و ايمن شدن راه ها و در نهايت، كاهش سرعت ترافيك عبوري و تلفات ناشي از سوانح رانندگي  سطح  وسيع تري از راه هاي استان را درسال هاي آتي،تحت پوشش قرار دهيم.

استان گلستان بالغ بر پنچ هزار كيلومتر از راه هاي كشور را تحت پوشش دارد.

برابر آخرين بررسي هاي آماري صورت گرفته با دستگاههاي متولي، تاكنون ۸۵ نقطه و مقطع پرتصادف در استان، شناسايي شده و براساس مصوبات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور ،تمام آنها آشكارسازي شده اند./

نظر شما