شناسهٔ خبر: 119786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سفریک روزه به شهرستان میاندوآب عنوان کرد :

احیای روشنایی گردنه برده رشان در محور میاندوآب - مهاباد

جلسه میاندوآب مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سفر یک روزه شهرستان میاندوآب از احیای روشنایی گردنه برده رشان در محور میاندوآب - مهاباد به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی جهت بررسی اقدامات انجام گرفته مصوبات حوزه راهداری و راههای روستایی سفر نزدیک به یک ماه قبل خود به شهرستان میاندوآب به این شهرستان سفر و با همراهی نماینده مردم شهرستانهای میاندوآب، چهار برج و باروق در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان میاندوآب از برخی از پروژه های راهداری و راه روستایی این شهرستان بازدید و سپس در جلسه ای با حضور مقامات یاد شده و پیمانکاران در خصوص پروژه های مذکور حضور یافت.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حاشیه این جلسه گفت: پیرو مصوبات جلسه مورخ ۲۴ مهر سال جاری در فرمانداری شهرستان میاندوآب که مقرر  بود روشنایی گردنه برده رشان در محور میاندوآب - مهاباد احیا شود، موضوع با پیگیری بعمل آمده در مدت ۱۰ روز با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال به اجرا درآمد و ۳.۵ کیلومتر از سیستم روشنایی مذکور تعمیر، احیا و روشن شد.

وی افزود: همچنین در قالب این مصوبات روکش آسفالت کمربندی جنوبی میاندوآب به طول ۶ کیلومتر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و روکش آسفالت محور میاندوآب - بوکان به طول ۶ کیلومتر در حال انجام است که ۲ کیلومتر آن اجرا شده و بقیه پروژه به زودی اجرا خواهد شد.

آرامون ادامه داد: در این سفر بخشی از پروژه های بهسازی و آسفالت راههای روستایی شهرستان میاندوآب هم مورد بازدید قرار گرفت و مشکلات مربوط به این پروژه ها در حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان و نیز پیمانکاران بررسی شد که امید می‌رود با آماده شدن شرایط جوی قسمتی از این پروژه ها به زودی آسفالت و به بهره برداری برسد.

وی از آمادگی کامل ۶۸ اکیپ راهداری که ۴ اکیپ آن در حوزه استحفاظی شهرستان میاندوآب مستقر شده است، برای اجرای راهداری زمستانی خبر داد و اظهار داشت: در تمام راهدارخانه ها و گردنه ها ماسه و نمک به مقدار کافی ذخیره شده و تمام امکانات لازم در راهدارخانه مستقر و اورهال ماشین آلات راهداری برای عملیات برفروبی و نمک پاشی انجام شده است.

آرامون با اشاره به آشکار سازی و ایمن سازی سه نقطه پر حادثه پیچ های ایدیشه ، سه راهی باروق و سوگلی تپه در شهرستان میاندوآب افزود : یکی از رسالت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آشکار سازی و حذف نقاط حادثه خیز جهت کاهش سوانحات جاده ای بوده که بر این اساس در مجموع ۳۵ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان حذف و ایمن سازی شده است.

گفتنی است بازدید میدانی از پروژه های راهداری و عمرانی محورهای اصلی ، فرعی و روستایی شهرستان میاندوآب قبل از برگزاری جلسه و معرفی سرپرست جدید اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میاندوآب بعد از برگزاری جلسه مذکور از سایر برنامه های سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به شهرستان میاندوآب بود.