شناسهٔ خبر: 119790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک بررسی شد؛

شناسایی محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهرستان های کوهسرخ و خلیل آباد

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در نشست مشترک مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با نماینده بردسکن و کاشمر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هیأت همراه شناسایی اراضی مستعد اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین بررسی محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهری ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ) و شهرستان خلیل آباد مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان ها با تعاملات فی ما بین نهادهای متولی تامین شده و بزودی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت واگذاری به مردم شریف شهرستان های مذکور قرار می گیرد.

یوسف زاده اعلام کرد: زمین مورد نیاز در این شهرستان ها از تلفیق اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و اراضی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و توافق عمده با مالکین تأمین می گردد، وی افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر ریوش از ۴۳۳ نفر متقاضی که ثبت‌نام کردند، ۱۷۷ نفر تأیید نهایی شده‌اند و از ۳۸۹ نفر حایز شرایط، ۲۱۲ نفر در انتظار بررسی هستند.  

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین اعلام داشت: در شهر خلیل آباد نیز از یک هزار و ۶۵۷ نفر متقاضی، ۴۰۹ نفر تایید نهایی شده اند و از یک هزار و ۳۶۰ نفر حایز شرایط، ۹۵۱ نفر در انتظار بررسی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منازل مسکونی کوهسرخ دارای بافت خشتی و گلی، غیرمقاوم است، بر پیگیری مقاوم سازی منازل توسط بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد.

یوسف زاده اعلام داشت: زلزله و سیل از معضلات و حوادثی هستند که همه ساله در این شهرستان ها با آن مواجه هستیم، که این ملاحظات در طرح های مطالعاتی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.