شناسهٔ خبر: 119803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور شهردار تهران،اعضای شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد؛

آئین رونمایی از طرح‌های پیشگیری و مدیریت بحران درخصوص سازمان های بلند مرتبه در استان تهران

مندیریت بحران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ارزیابی ایمنی ساختمان‌های بیش از شش طبقه توسط تیم های ارزیاب و استقرار دو پایگاه جدید مدیریت بحران در شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه که در آئین رونمایی از طرحهای پیشگیری و ایمن سازی ساختمان‌های بلندمرتبه شرکت کرده بود در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: برای ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه طرح مشترک شهرداری، سازمان مدیریت بحران،نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ایجاد تیم های ارزیاب ایمنی و استقرار در پایگاه جدید مدیریت بحران به همراه تدوین پنج سند تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در حال حاضر تهران ۱۰۵ سوله مدیریت بحران دارد و ارزه نگارهایی در عمق ۵۰ متری زمین در پنج نقطه از شهر تهران توسط شهرداری تهران مستقر شده است.

محبت خواه گفت: ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا درخصوص مخاطرات زلزله است و ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه تا تحمل ۸ ریشتر زلزله را در دستور کار ساخت ساختمانهای جدید داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: ساختمانهای ناایمن درتیم های ارزیاب با اولویت پرخطر،کم خطر و میان خطر شناسایی می شوند و برای ایمن سازی آن قدم های اجرایی خواهیم برداشت.

محبت خواه در پایان خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب شهردار تهران از امروز در ساختمانهای بلند مرتبه (۶ طبقه به بالا) مستقر شده و کار ارزیابی خود را شروع می کنند و در پایان با اطلاعات جمع آوری شده تصمیم گیری هایی در راستای افزایش ایمنی ساختمانها انجام خواهد شد.