شناسهٔ خبر: 119846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه سالجاری صورت گرفت؛

معاینه فنی بیش از ۲۲ هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در سیستان و بلوچستان

معاینه فنی خوردو های سنگین و نیمه سنگین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از معاینه فنی ۲۲هزار و ۱۱۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی ۷ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری با بیان اینکه معاینه فنی خوردو های سنگین و نیمه سنگین اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده‌ای دارد، اظهار داشت:از این میزان معاینه فنی انجام شده ، ۱۶هزار و۴۹۸ دستگاه قبولی مرتبه اول، ۲هزار و ۶۳۷ خودرو ،قبولی پس از اصلاح عیب و همچنین  تعداد۲هزار و ۹۳۹  به علت نقص فنی رد شده اند. 

وی ادامه داد:در حال حاضر در شمال استان سیستان و بلوچستان ۴مرکز معاینه فنی،فعال می باشند که محل فعالیت آن ها، درشهرستان‌ زاهدان(۲مرکز)،زابل و خاش است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی ، میزان آلودگی صوتی ، ترمزها ، نور چراغ ها ، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک ها تست می شود.

باقری درپایان متذکرشد: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای (خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.