شناسهٔ خبر: 119851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی بدون معارض در خوزستان

ببینید | برگزاری جلسه شورای مسکن با بررسی تولید مسکن در استان خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زمین‌های دولتی که تا قبل از سال ۹۴ تصرف شده بود، سند دار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تمامی زمین‌های دولتی که تا قبل از سال ۹۴ تصرف و در آن ساخت و ساز صورت گرفته است سند دار می‌شوند.

داریوش حسینی افزود: افرادی که زمین‌های آن‌ها  فاقد سند می‌باشد و شامل این قانون می‌گردد  می‌توانند جهت سند دار کردن زمین‌های خود به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به لزوم تعیین تکلیف اراضی تصرفی بدون معارض، فرآیندهای صدور سند مالکیت برای صاحبان املاک و ساختمان های احداثی در این اراضی تسهیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: مقرر شده است صاحبان املاک و ساختمان های اداری در اراضی تصرفی بدون معارض با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

وی به رفع موانع اراضی مشکل‌دار با اجرای قانون جدید اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای قانون جدید چگونگی برخورد با اراضی تصرفی متعلق به دولت که بر اساس مصوبات جاری در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

حسینی افزود: قانون جدید این امکان را فراهم می‌کند تا اراضی که قبل از سال ۱۳۹۴ در تصرف قرار گرفته و تحت عنوان پروژه های صرفاً مسکونی ساخته شده با پرداخت مبالغی بر اساس جداول منطقه‌ای و قیمت مربوط به عنوان کار کارشناسی، تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این قانون وضعیت‌ مردم و اراضی که در تصرف دارند، مشخص شده و علاوه بر حل مشکلات مردم در این زمینه دولت هم می‌تواند اراضی که در گذشته به هر دلیل ممکن در اختیار نداشته، از این طریق تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از متقاضیان خواست تا با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی استان نسبت به سند دار کردن این اراضی اقدام نمایند.