شناسهٔ خبر: 119877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:‌

نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز پروژه نهضت ملی مسکن در استان در اولویت قرار دارد

شورای مسکن استان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تآکید ویژه استاندار بر نظارت دقیق بر اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن از آغاز تاپایان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در دویست و یکمین جلسه شورای مسکن ضمن تأکید بر اینکه نهضت ملی مسکن مختص به چند دستگاه اجرایی نیست و همه سازمان‌ها باید در جهت تحقق این طرح همکاری کنند، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور باید دستگاه‌های اجرایی فعالیت و همکاری بیشتری را برای صاحبخانه کردن مردم داشته باشند و تامین زیرساخت‌ها و اعتبارات نیز لازمه تحقق این امر است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تأمین مصالح این طرح باید به سمت صنعتی‌سازی برویم و متعاقبا زیرساخت‌های صنعتی‌سازی نیز ایجاد شود، گفت: متاسفانه در کشور حدود ۱۰ درصد از زیرساخت‌های صنعتی‌سازی ایجاد شده است و باید مشوق‌های لازم برای صنعتی‌سازی فراهم شود.

آهکی با اشاره به اینکه استفاده از پیمانکاران بومی باعث جلوگیری خروج سرمایه از استان می‌شود، ابراز کرد: طبق دستور استاندار کرمانشاه هرگونه خروج سرمایه از استان ممنوع و به‌شدت پیگری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه معتقد است بسیاری از تعاونی‌های ساخت مسکن توانایی و صلاحیت اجرای این پروژه را ندارند، بیان کرد: تاخیر در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست و متاسفانه بعصی از تعاونی‌ها در روند این پروژه اخلال ایجاد کرده‌اند که با دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد این تعاونی‌ها شناسایی و به‌سرعت منحل شوند زیرا این تعاونی‌ها باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف برای دولت شده‌اند و ما نیز هیچگونه ایراد فنی در ساخت و سازها را قبول نمی‌کنیم.

مهرداد آهکی از نظارت دقیق بر اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و استفاده از افراد باتجربه در روند ساخت خبر داد و گفت: ساختمان‌هایی که از نظر فنی خطرآفرین و ریسک‌پذیر هستند را به سرعت شناسایی و با همکاری استانداری کرمانشاه نسبت به پلمپ و تخریب آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه بافت فرسوده بستری برای اجرای نهضت ملی است و می‌تواند بخشی از زمین این پروژه را تامین کند، افزود: زمین‌های بافت فرسوده استان شناسایی و به‌دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب در این مناطق، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بسیار کم‌هزینه‌تر خواهد بود.