شناسهٔ خبر: 119909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تصویب بازنگری طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری در شهرک بهارستان تیران

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: پیرو پیگیری‌های مستمر بعمل آمده، بازنگری طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری شهرک بهارستان واقع در شهر تیران در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه شهرک بهارستان با مساحت حدود ۹۵ هکتار در غرب شهر تیران واقع شده است اظهار داشت: در حال حاضر فاز یک این شهرک بهره‌برداری شده است.  

وی با اشاره به اینکه مساحت فاز دوم این شهرک حدود ۵۰ هکتار است اذعان داشت: این میزان تقریباً هشت درصد مساحت شهر تیران را در برگرفته که در حال حاضر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حال اماده سازی بوده و تا مرحله اجرای بیس و اتمام شبکه آب پیشرفت فیزیکی دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور به دلیل استقبال زیاد متقاضیان و همچنین اصلاح طرح تفکیکی بر اساس آماده سازی انجام شده، موضوع بازنگری طرح پس از اخذ مشاور ذیصلاح در دستورکار قرار گرفت.  

وی بیان داشت: در این پروژه تلاش شد تا علاوه بر رفع اختلافات ایجاد شده در اجرای طرح آماده سازی، پخشایش کاربری‌ها و سطح و سرانه آن‌ها نیز مورد بازنگری قرار داده شود.  

کاشفی ادامه داد: از اولویت‌های راه و شهرسازی در بازنگری طرح تفکیکی این سایت ۵۰ هکتاری، تامین نیازهای ساکنین به کاربری‌های خدماتی و دسترسی مطلوب به آن‌ها، افزایش مساحت کاربری مسکونی با توجه به زمین مسکونی مورد نیاز برای طرح جهش تولید مسکن، تفکیک مطلوب پلاک‌های مسکونی و حداقل سازی پلاک‌های با فرم نامناسب، جبران کمبود کاربری تجاری خرد مقیاس برای رفع نیاز ساکنین و ... بوده است.  

وی عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های این طرح جدید می‌توان به نظام سلسله مراتب حرکت و دسترسی اشاره کرد همچنین در این طرح، پیاده یا سواره بودن معابر طراحی شده در پهنه خدماتی در مرکز شهرک مورد بازنگری قرار گرفت و با اصلاح مسیرهای متعدد قبلی و کاهش تداخل حرکت سواره و پیاده، ایمنی حرکت در این پهنه افزایش یافته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: در طرح جدید سعی شده است سرانه‌های کاربری‌های خدماتی از جمله آموزشی، درمانی، فضای سبز، حمل و نقل و انبار و ... افزایش قابل قبولی داشته باشد و در حال حاضر مساحت این کاربری‌ها از سرانه‌های استاندار شورایعالی بالاتر بوده که این موضوع علاوه بر اصلاح غلبه توده بر فضا، کاهش شعاع دسترسی خدمات را برای ساکنین به همراه دارد.